بررسی جنگ تحمیلی در کتاب "نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی"

11:00 - 03 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۰۸۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
"نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی" عنوان اثری پژوهشی از نازلی عباسی است که وی به بررسی تاریخچه عکاسی در هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، عباسی پژوهشگر حوزه عکاسی درباره کتاب "نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی"  اظهار کرد: این اثر که جرقه‌های ابتدایی آن از پایان‌نامه‌‌ی دانشگاهی من نشات می‌گیرد در چهار فصل تدوین شده است.
 
وی ادامه داد: فصل اول به تاریخچه عکاسی جنگ اختصاص دارد، فصل دوم به عکاسی و جنگ تحمیلی در ایران پرداخته شده است، در فصل سوم هم بازتاب تصویری جنگ در دو روزنامه کیهان و اطلاعات بررسی شده است و در فصل پایانی نیز مصاحبه با تنی چند از عکاسان جنگ تحمیلی صورت گرفته است.
 
این پژوهشگر حوزه عکاسی درباره نحوه انتخاب منابع مختلف برای کتاب نیز گفت: متاسفانه در زمینه پژوهش عکاسی جنگ تحمیلی با کمبود آثار روبه رو هستیم که البته در این میان نقش انجمن عکاسان دفاع مقدس در زمینه گردآوری عکس‌ها و گفت‌و گو با عکاسان در گردآوری اثرم بسیار قابل تقدیر بوده است.
 
عباسی در پایان درباره اهمیت فتوژرنالیسم جنگ در جهان نیز خاطرنشان کرد: مهم ترین کارکرد عکاسی در جنگ، ثبت وقایع جنگ بدون شرح و تفسیر است؛ در واقع عکاسی جنگ حلقه واسط و گویای وقایع نبرد با مخاطبان پشت جبهه است.

گفتنی است، کتاب "نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی" از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *