فعالیت 9 ایستگاه خدمت به زائران اربعین در همدان

23:15 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۹۹۸
قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با اشاره به فعالیت 9 ایستگاه خدمت به زائران اربعین در شهر همدان، گفت: در اسدآباد، کبودراهنگ، بهار، فامینن، رزن، ملایر، نهاوند و قهاوند در مجموع 21 ایستگاه فعال خواهد شد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس؛ علی بقایی امشب در نشست خبری ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با بیان اینکه کاروان سیدالشهدا (ع) به گونه‌ای است که همه دل‌های عاشق را با خود همراه می‌کند، اظهار کرد: امام حسین (ع) خاص شیعیان و مسلمانان نیست و همه آئین‌ها دلبستگی و ارادت خاصی به سیدالشهدا(ع) دارند و در این خیمه تلاش می کنند.

وی با تأکید بر اینکه موج اجتماع عظیم اربعین چند سالی است که کشور را در برگرفته است، گفت: سانسور اربعین گام اول سیاستی است که جبهه رسانه استکبار آن را دنبال می‌کند و در صورتی که در این حوزه موفق نشود در گام دوم به دنبال تحریف آن می رود.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان بیان کرد: در گذشته در حوزه رسانه‌ای شاهد بودیم که با حقیقت‌ جهان اسلام مقابله می کردند و تلاش می کردند که به اجتماع عظیم اربعین نپردازند؛ اما در مرحله بعد تلاش می‌کنند این اجتماع عظیم را از آنتن‌ها و شبکه‌های خود حذف کرده و یا آن را تحریف کنند.

بقایی به تلاش برای تقابل مذهبی سردمداران استکبار در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: با درایت و هدایت رهبر معظم انقلاب این نقشه خنثی شد، در حال حاضر تلاش بر تحریف آن دارند که شیعیان، مسلمان و پیروان حقیقی اسلام باید با جدیت مانع تحریف شوند.

 تردد 63 درصد زائران اربعین از همدان

وی با بیان اینکه استان همدان به دو نام دارالمومنین و دارالمجاهدین شناخته شده است، تصریح کرد: استان همدان امروز مسیر تردد زائران از 14 استان است و 63 درصد زائران ثبت نام شده اربعین با کاروان‌های زمینی از استان همدان تردد می‌کنند.

مسؤول امور شهرستان‌های ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان یادآور شد: پیش‌بینی شده است استان همدان امسال مسیر تردد یک میلیون و 300 هزار زائر باشد.

وی با اشاره به رایزنی با سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف برای باز بودن 24 ساعته مساجد در ایام اربعین، تأکید کرد: برخی افراد سودجو به دنبال فرصت و منافع مالی بودند که در راستای رفع این مشکل، تقاضا داریم به دنبال ایجاد انسجام مردمی برای خدمت به زائران باشیم.

بقایی با تأکید بر اینکه هدف ما ترویج فرهنگ خدمت و ایثار به زائران است، ادامه داد: باید همه در تکریم و تجلیل زائران تلاش کنیم و هر آنچه در توان داریم برای خدمت به زائران حسینی بگذاریم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شده در امور شهرستان‌ها در هر شهر یک طاق نصرت ایجاد شود، اظهار کرد: برای انجام این کار با شهرداری‌ها رایزنی شده و از استانداری برای نصب المان در جاده‌ها تقاضای کمک داریم تا زائر احساس کند همدان دروازه ورود به کربلا و اربعین است.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان یادآور شد: از راهداری درخواست کرده‌ایم علاوه بر علائم راهنمایی هر 20 کیلومتر تابلوی مسافت تا کربلا را نصب کند چرا که 170 کیلومتر آزادراه کربلا در استان همدان است.

وی با اشاره به چهار مبادی ورودی استان، خاطرنشان کرد: زائران زنجانی از ورودی شیرین‌سو و کبودراهنگ، زائران قم و مرکزی از ورودی ملایر و سایر زائران از دیگر مبادی وارد استان شده و از اسدآباد از استان خارج می‌شوند که باید با انسجام در خدمت‌رسانی به زائران تلاش کنیم.

بقایی با تأکید بر اینکه ممکن است تعداد ایستگاه‌ها با فعال کردن ایستگاه‌های مردمی افزایش یابد، گفت: 9 ایستگاه در شهر همدان در ایام اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: یک ایستگاه در شهر مریانج، یک ایستگاه در پارک شهروند همدان، یک ایستگاه در میدان امام حسن(ع)، یک ایستگاه در پارک الغدیر جورقان، دو ایستگاه در بلوار آیت‌الله نجفی، یک ایستگاه در جاده کرمانشاه، یک ایستگاه در ابتدای شهرک فرهنگیان و یک ایستگاه نیز در آزادراه ساوه ایجاد خواهد شد.

مسؤول امور شهرستان‌های ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان ادامه داد: در اسدآباد سه ایستگاه در روستای جنت‌آباد، گردنه اسدآباد و میدان آزادگان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ایجاد سه ایستگاه در کبودراهنگ، تصریح کرد: سه ایستگاه در مسجد امام روستای روعان، روستای ویان و شیرین سو ایجاد خواهد شد.

بقایی به ایجاد سه ایستگاه در شهر بهار اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌هایی در سه راهی بهار، روستای زاغه و روستای آبرومند و در فامنین نیز دو ایستگاه در روستای شهر فامنین مسجد حاج احمد و آزادراه همدان ـ ساوه برپا می‌شود.

وی ایستگاه‌های رزن و ملایر را برشمرد و بیان کرد: سه ایستگاه در میدان ملت (پارک ملت)، پلیس راه رزن و روستای ماهنیان در رزن و سه ایستگاه در کمربندی بروجرد، بخش زنگنه و سه راهی ملایر، نهاوند و بروجرد در ملایر فعالیت خواهند داشت.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان یادآور شد: دو ایستگاه در فیروزان و پارک کوثر نهاوند و دو ایستگاه در آزادراه ساوه و میدان ورودی قهاوند در ایام اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با درخواست از اصحاب رسانه برای کمک به این حرکت مردمی، اظهار کرد:  نباید کار را بخشی ببینیم بنابراین امسال تلاش می‌شود این کار به نام تمام استان ثبت شود.

بقایی با تأکید بر اینکه اگر به زائران درست خدمت‌رسانی کنیم بعدها نیز به عنوان گردشگر تابستانی در استان حضور می‌یابند، گفت: تحقق این امر به اقتصاد استان کمک می‌کند و باید به گونه‌ای موج اربعین در استان شکل گیرد که 26 روستا در طول مسیر به زائرسرا تبدیل شوند.

وی اولویت‌های اول اسکان زائران را خانه‌های مردمی عنوان کرد و افزود: اسکان در سالن‌های ورزشی، مساجد و حسینیه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد و باید موج خدمتگزاری و ایثارگری در استان همدان نهادینه شود.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان تصریح کرد: حساب متمرکز استانی و یک حساب شهرستانی برای جمع‌آوری نذورات داریم و در شهرستان‌ها مسؤولان ایستگاه‌ها شروع به جمع‌آوری کمک‌ها کرده‌اند.

وی عمده نذورات در حوزه ناهار را تأمین شده دانست و ادامه داد: در تأمین بسته‌ها همچون آب معدنی، آجیل، خشکبار و کنسرو مشکل داریم و نیاز جدی به پتو و نذر فرهنگی است.

بقایی با تأکید بر اینکه ظرفیت مردمی را پای کار آورده‌ایم و کار، سازمانی نیست، خاطرنشان کرد: تاکنون چند ده تن سیب زمینی، گوشت، برنج و... در قالب نذورات؛ در اختیار ستادها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به علت نامگذاری کمپین به نام «ای کاش من هم یک خادم بودم»، گفت: در موج اول 10 روز عقب هستیم و موج دوم با عنوان «من یک خادم هستم» از 10 آبان ماه آغاز خواهد شد.

قائم مقام ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان بیان کرد: دوره زمانی فعالیت ایستگاه‌ها از 20 آبان تا 10 آذرماه است که عمده ایستگاه‌ها از 25 آبان تا پنجم آذرماه فعال هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *