رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت برگزاری کلاس‏‌های آگاه‌سازی مقررات کیفری برای ضابطین نظامی

22:20 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۴۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شیرود برزگی ناآگاهی برخی از نیروها به ویژه ضابطین نظامی از قوانین و مقررات کیفری را آسیب جدی عنوان کرد و گفت: با برگزاری کلاس های آگاه سازی در صدد هستیم چنانچه جرمی در اثر کم آگاهی رخ دهد با ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی و قضایی آن را به حداقل برسانیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیزوهای مسلح، مجتبی شیرود بزرگی در جمع کارکنان انتظامی شهرستان بیجار گفت: رفتار و اقدام نامناسب یک نظامی، ممکن است زحمات سایر کارکنان را مخدوش سازد.

 وی رعایت اخلاق حرفه ای و استانداردسازی رفتار سازمانی را یکی از عوامل موثر در کاهش نارضایتی ها و وقوع جرم دانست و افزود: برخورد موجه و دلسوزانه با مردم و فراهم شدن فرصت حل مشکلات و رفع نیازهای آنها بر اساس وظیفه شغلی یک نوع عنایت الهی است.

وی به ناآگاهی و کم آگاهی برخی از نیروها به ویژه ضابطین نظامی از قوانین و مقررات کیفری اشاره کرد و این موضوع را یک آسیب جدی دانست و گفت: با برگزاری کلاس های آگاه سازی در صدد هستیم چنانچه جرمی در اثر کم آگاهی رخ دهد با ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی و قضایی، وقوع این دسته از جرایم ناشی از ناآگاهی را به حداقل ممکن برسانیم.

 شیرود بزرگی در ادامه، به تشریح جرایم گزارش خلاف واقع و ایراد ضرب و جرح پرداخت و به سوالات مرتبط پاسخ گفت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *