هشدار جدی به عرضه‌کنندگان سلاح‌های سرد/ برخورد با رانندگانی که سلاح سرد حمل می‌کنند

13:42 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۳۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ملکی گفت: صاحبان خودرو و تاکسی‌ها از حمل و نگهداری سلاح سرد در ماشین خودداری کنند که در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.
مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با تاکید بر عدم نگهداری وسایلی از قبیل چوب و چاقو در ماشین توسط صاحبان خودرو گفت: در بحث منازعات خیابانی بیان این نکته ضروری است که متاسفانه گزارشاتی به ما می‌رسد که یک تصادف ساده خیابانی منجر به درگیری و حتی فوت شده است.

وی گفت: طبیعی است که تصادف یک جرم غیرعمدی بوده ولی ممکن است همین اتفاق ساده منجر به درگیری و نزاع خیابانی شود و افراد با سلاح‌ سرد با یکدیگر درگیر شوند.

این مقام قضایی اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی وقوع جرم ضرب وجرح، وجود سلاح سرد در خودروهای افراد است که نهایتاً پس از درگیری منجر به تشکیل پرونده با عنوان ضرب و جرح عمدی برای آنها می‌گردد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: لذا وجود و حمل سلاح‌ سرد در خودرو مخاطره انگیز است و در این باره پرونده‌هایی در محاکم تشکیل شده است.

ملکی ادامه داد: با توجه به این موضوع علل را بررسی کرده و مکاتباتی نیز با اتحادیه تاکسیرانان و اتوبوسرانان انجام گرفته است.

وی افزود: در این مکاتبات بیان کردیم به صاحبان تاکسی و اتوبوس‌ها اعلام شود که از حمل و نگهداری سلاح سرد در ماشین‌ها خودداری کنند که در صورت وجود ضابطین با آنها برخورد جدی خواهند کرد.

این مقام قضایی گفت: البته این موضوع صرفا مربوط به خودروهای عمومی نیست بلکه شامل همه خودروها می‌شود.

ملکی در ادامه با هشدار به عرضه کنندگان سلاح‌های سرد مثل چاقو گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در آینده برخورد با عرضه کنندگان سلاح سرد است و این طرح ممکن است در آینده عملیاتی شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه عنوان کرد: لذا به تمامی فروشندگان و عرضه کنندگان سلاح‌های سرد هشدار داده می‌شود که نسبت به جمع آوری این گونه وسایل اقدام کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

وی در پایان گفت: طبیعی است که با جمع‌آوری این گونه اقلام از سطح شهرها میزان دسترسی افراد به این وسایل کاهش یافته و نهایتاً سطح امنیت عممی جامعه افزایش خواهد یافت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *