رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تایمز: صدها مأمور پلیس انگلیس متهم به سوءاستفاده جنسی شده اند

8:18 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۱۶۹
روزنامه تایمز روز شنبه در گزارشی فاش کرد که در چند سال گذشته صدها مأمور پلیس انگلیس ضمن سوءاستفاده از قدرت و جایگاهشان، متهم به اذیت و آزار و سوءاستفاده جنسی شده اند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، این روزنامه نوشت: براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط تایمز به موجب قانون آزادی اطلاعات، در عرض پنج سال گذشته علیه در حدود 400 مأمور پلیس انگلیس، ولز و اسکاتلند به دلیل سوءاستفاده جنسی شکایت صورت گرفته است.
تایمز افزود: در حال حاضر پلیس انگلیس در حال تحقیق در مورد 156 مورد اتهام سوءاستفاده جنسی از سوی اعضای این نهاد عمومی است.
به نوشته این روزنامه، ماموران یادشده در همین حال متهم هستند که از قدرتشان برای پیشبرد فساد اخلاقی شان سوءاستفاده کرده اند.
تایمز افزود: خیلی از این ماموران پلیس مواجه با اتهام اذیت و آزار، سوءاستفاده جنسی و تجاوز علیه زنانی هستند که برای طرح شکایت خودشان علیه جرم های صورت گرفته علیه آنها، به نهاد انتظامی مراجعه کرده بودند.
به نوشته تایمز، برخی از این قربانیان در داخل پاسگاه های پلیس مورد تجاوز و یا اذیت و آزار جنسی قرارگرفته اند.
روزنامه تایمز فاش ساخت به رغم صراحت قانون برای برخورد با مامورانی که مرتکب این گونه اعمال می شوند، اما تنها شماری اندکی از نیروهای پلیس متخلف رسما متهم و مجازات شده اند.
تایمز افزود: براساس اطلاعات به دست آمده، به برخی از پلیس های متخلف پیش از آنکه آنها به دلیل سوءاستفاده از قربانیان خود، تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، اجازه داده شده است که استعفا دهند.
روزنامه تایمز عنوان کرد گروه مستقل شکایت پلیس انگلیس که وظیفه رسیدگی به این گونه اقدامات را دارد ، فاش کرده است که در دو سال و نیم گذشته 195 شکایت از سوءاستفاده های ماموران پلیس از قدرتشان برای پیشبرد امیال شیطانی شان دریافت کرده است. 
به نوشته این روزنامه انگلیسی این اطلاعات در حالی فاش می شود که ' تراز می' در ماه 'می ' گذشته در زمانی که وزیر کشور بود، خواستار برخورد با این گونه 'رفتارهای شرم آور' از سوی نیروهای پلیس و نیز بررسی سوءاستفاده های صورت گرفته از قربانیان این گونه رفتارها شده بود.
تایمز افزود: با توجه به درخواست 'ترزا می' انتظار می رود که تحقیقات در مورد این مساله از اوایل سال آینده میلادی شروع شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *