رهاسازی چند گونه حیات وحش در زیستگاههای تهران

11:32 - 30 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۸۹۲
رهاسازی تعدادی از حیوانات وحشی در زیستگاههای استان تهران با حضور جمعی از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون و علاقه مندان محیط زیست در پارک ملی خجیر برگزار شد.
به گزارش گروه جامعه ، نقی میرزاکریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه حیواناتی که به دست شهروندان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تحویل داده شده و یا جزء کشفیات یگان حفاظت محیطرهاسازی چند گونه حیات وحش در زیستگاههای تهران زیست استان تهران بودند به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل می شوند،گفت:این حیوانات پس از بررسی کارشناسان حیات وحش، چنانچه قابلیت رهاسازی در طبیعت را داشته باشند در زیستگاه های اصلی خود رها سازی می شوند.

وی افزود: تعداد 4 قلاده روباه تعدادی لاک پشت مهمیزدار، 3 کلاغ گردن بور، 4 سارگپه، 2 پیغو و حواصیل ارغوانی که قابلیت رهاسازی در طبیعت را داشتند پیش از ظهر امروز با حضور تعدادی از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون در زیستگاههای اصلی خود در پارک ملی خجیر رها سازی شدند و به دامان طبیعت بازگشتند.

میرزا کریمی با بیان اینکه نگهداری حیوانات وحشی در منزل غیرمجاز بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: نگهداری حیوانات وحشی در منزل در واقع حذف حیوان از طبیعت و زیستگاه اصلی آن بوده و در نهایت منجر به نابودی حیوان خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در ماههای گذشته حداقل هفته ای یک گونه آسیب دیده از سوی شهروندان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها استان تحویل داده شده افزود: این اقدام ارزشمند بوده و باعث بازگشت این حیوانات به طبیعت و ادامه بقای آن می شود.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی سرگردان و آسیب دیده موضوع را با شماره تماس هاس 77359564 و 77355781 اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند تا همکاران ما در اسرع وقت این حیوانات را از شهروندان تحویل گیرند.
* به همراهی 80 میلیون نفر جمعیت برای حفاظت از طبیعت نیازمندیم

مرتضی کاظمی از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون نیز در این برنامه با اشاره به اینکه حدود یک سالی است که به اتفاق جمعی از هنرمندان کمپینی را با نام هنرمندان حامی محیط زیست به راه انداخته ایم، گفت: این کمپین قرار است حامی دوستانی که در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند باشد.

وی با بیان اینکه حیات وحش جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان است، افزود: بدون وجود حیات وحش در واقع ما جزئی از زندگی خود را از بین برده و در واقع وجود خود را در معرض خطر قرار داده ایم.

وی افزود: معتقدم سازمان محیط زیست به 80 میلیون نفر جمعیت ایران نیاز دارد تا بتواند از حیات وحش و عرصه های طبیعی محافظت کند.

محمد مختاری از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون نیز در حاشیه این برنامه با بیان اینکه هنرمندان به نوعی الگویی برای سایر مردم می باشند و از این طریق می توانند به محیط زیست کمک کنند، گفت: وقتی حیوانی آسیب دیده پس از درمان در زیستگاه طبیعی خود رها سازی می شود حس زیبایی را در انسان به وجود می آورد که مطمئناً این موضوع در زندگی انسان تاثیر مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: فکر می کنم مسئله محیط زیست در قرن 21 جزء اصلی کشورها بوده و زندگی بدون محیط زیست پایدار و سالم امکانپذیر نبوده و سختی و ناملایمتی هایی را در زندگی ما به وجود خواهد آورد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *