رئیس کل دادگستری ایلام از شورای حل اختلاف شهرستان ملکشاهی بازدید کرد

2:30 - 29 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۴۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه از مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان ملکشاهی بازدید کردند.
بازدید رئیس کل دادگستری استان ایلام از شورای حل اختلاف شهرستان ملکشاهیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام و هیئت همراه از مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان ملکشاهی بازدید کردند.

محمد رزم در جمع اعضای شورای حل اختلاف شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: هدف از این دیدار زیارت ریش سفیدان و معتمدین و مصلحین عضو شوراهای حل اختلاف، بررسی وضعیت و رسیدگی و رفع مشکلات آنها است. زیرا که شورای حل اختلاف یار و یاور دادگستری در رفع خصومت بین مردم است و اهمیت و ارزش کار شورا بیشتر صلح و سازش و اصلاح ذات البین است.

رزم در ادامه با اشاره به اهمیت امر صلح و سازش در دین مبین اسلام گفت: در دین اسلام آیات و روایات متعدد و تاکیدات زیادی بر امر صلح وسازش در بین مردم شده است و حتی بزرگان دین هم به این امر توصیه کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به موفقیت شورای حل اختلاف در رفع خصومات و دعاوی گفت:با توجه به اینکه در شورای حل اختلاف از افراد متنفذ و ریش سفیدان استفاده می‌شود لذا مراجعین و متخاصمین به احترام این افراد و وساطت ریش سفیدان پرونده منتهی به صلح و سازش می‌شود و این امر مرضی رضای خداوند سبحان است و در نزد خداوند بسیار اجرا و ثواب دارد.

این مقام مسئول از اعضای شورای حل اختلاف خواست بیشتر به سمت وسوی صلح و سازش بروند و کمتر حکم صادر کنند، زیرا که اگر بین طرفین صلح وسازش انجام پذیرد اختلاف و کینه دشمنی از بین می‌رود و خصومت ادامه نخواهد یافت.

در ادامه این بازید از شعب مختلف شوراها بازید و عملکرد این شعب مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم را در خصوص بهتر انجام شدن امور ورفع نواقص اداری، عمرانی و رسیدگی به پرونده‌های مراجعین از سوی رئیس کل و هیئت همراه صادر شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *