تصویب کلیات لایحه هوای پاک/ایران از موضوع آلودگی هوا 30 میلیارد دلار آسیب می بیند

11:28 - 28 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۲۰۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معصومه ابتکار در راستای بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مجلس اظهار کرد: تصویب این لایحه همه مردم ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

ایران از موضوع آلودگی هوا 30 میلیارد دلار آسیب می بیند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در راستای بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مجلس اظهار کرد: تصویب این لایحه همه مردم ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: ما در کشوری هستیم که به دلیل عوارضی مثل گرد وغبار وشرایط صنعتی مشکل هوای سالم را داریم.

ابتکار ادامه داد: لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا از طرف دولت با همکاری همه دستگاه ها صورت گرفته است.

وی افزود: مسئله گرد وغبار مسئله مهم کشور ما محسوب می شود و اگر ما قانونی در این باره داشته باشیم موفق خواهیم شد.

ابتکار با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته سیاستهای کلی محیط زیست را ابلاغ کردند تاکید کرد: باید موضوع مبارزه با آلودگی هوا در دستور کار دولت مجلس و دستگاه های مسئول قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم این لایحه با رای بالا تصویب شود زیرا مطالعاتی که ما در سال 89 انجام داده ایم نشان می دهد که ایران از موضوع آلودگی هوا 30 میلیارد دلار آسیب می بیند.

وی تصریح کرد: متاسفانه منابع ملی ما در حال هدر رفتن است و در بحث انرژی ما 9 برابر دنیای صنعتی مصرف داریم از این رو این لایحه می تواند به همه مسائل ما رسیدگی کند.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان خاطر نشان کرد: این لایحه در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تهیه شده است و به بخش تولید ما هم کمک خواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *