اهمیت نقش محوری كنترلرهای ترافيك هوايی در تعريف ايمنی

1:30 - 29 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۱۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوري با بيان اين مطلب گفت: 28 مهرماه روز جهانی كنترلرهای ترافيك هوايی فرصتی است تا نقش تعيين كننده كنترلرها در عرصه هوانوردی كشور تبين شود.
به گزارش گروه اقتصاد ،رضا جعفرزاده گفت: رضايتمندی شركت های خارجی در دريافت سرويس مناسب از سيستم كنترل فضای كشور می‌تواند تاثير زيادي در جذب شركتهای خارجی و به تبع آن شاهد  ارز آوری بيشتری در اين زمينه باشيم.
 
 وی اظهارداشت: كنترلرهاي ترافيك هوايی با تكيه بر دانش تخصصی و تجربه توانسته اند در ارائه سرويس های اطلاعات پروازي و كنترل ترافيك فرودگاهی و مديريت ترافيك مسيرهای هوايی داخلی و خارجی رضايتمندی شركت های هواپيمايی را داشته باشند.
 
 مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: از آنجائيكه هواپيماها از زمان استارت گرفتن تا فرود در فرودگاه مقصد و توقف آن بر اساس مقررات ايكائو تحت نظارت اين كنترلرها هستند می توان آنها را به عنوان مهمترين پشتيبان خلبانان در طول پرواز و به خصوص زمان اضطرار به شمار آورد مضافاً به اينكه ايجاد بستر مناسب برای حركت روان ترافيك عبور و مرور هوايی و ارائه سرويس های اطلاعات ضروري جهت حفظ ايمنی پروازها، جلوگيري از برخورد هواپيماها با موانع يا جلوگيری از برخورد آنها در فرودگاه ها از جمله وظايف حساس كنترلرها به شمارآورد.
 
جعفرزاده در پايان افزود: لازم است به اين مناسبت از اين قشر متخصص و متعهدی كه همواره نقش به سزايي در ارتقا ايمنی و بی خطری پروازها داشته اند و  آنها را به چشماني بيدار مثال زده اند و توفيقاتشان مرهون تمركز، توان تجزيه و تحليل بالا و سخت كوشي بوده تقدیر شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *