رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عربستان با تمام امکانات خود از روند "صلح در افغانستان" حمایت می کند

20:08 - 28 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۰۹۵
پادشاه عربستان در دیدار با رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان مدعی شد که با تمام امکانات خود از روند صلح در این کشور حمایت می کند.
عربستان با تمام امکانات خود از روند  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رها، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان مدعی شد که ریاض همه امکانات خود را برای دستیابی به صلح در افغانستان در اختیار این کشور قرار می‌دهد.
 
به گفته یکی از سخنگویان عبدالله عبدالله، پادشاه عربستان سعودی همچنین گفت که همه کارگران افغان مقیم این کشور که دارای گذرنامه‌های پاکستانی هستند، می‌توانند بدون مشکل گذرنامه افغانستانی بگیرند.
 
 دولت عربستان سعودی همچنین وعده داد که سالانه ۴۰۰ بورس تحصیلی به دانشجویان افغانستانی در سطح تحصیلات عالی خواهد داد.
 
 لازم به ذکر است که رئیس اجرایی دولت افغانستان روز گذشته همچنین در دیدار با «محمد بن نایف» وزیر کشور عربستان از مقامات این کشور خواست که در مبارزه با تروریسم به افغانستان کمک و با این کشور همکاری کنند تا فعالیت های تروریستی در افغانستان به حداقل برسد.
 
دفتر مطبوعاتی رئیس اجرایی دولت افغانستان همچنین در بیانیه‌ای عنوان کرد که عبدالله عبدالله در دیدار با محمد بن نایف از وزیر کشور عربستان نیز خواست که برای افغانستانی هایی که در عربستان اقامت دارند پاسپورت های افغانستانی صادر شود.
 
در حال حاضر تمامی شهروندان افغانستان در عربستان با پاسپورت های پاکستانی حضور دارند.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *