دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای رفع نواقص آسانسورهای خود اقدام کنند

14:37 - 27 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۹۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل استاندارد تهران به دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها دوباره هشدار داد و تاکید کرد: برای رفع نواقص آسانسورهای خود در اسرع وقت اقدام کنید.
به گزارش گروه اقتصاد ، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، مسلم بیات با تاکید براینکه پیش از این نیز ، طی مکاتبات اداری و هم بصورت اطلاعیۀ خبری به این مراکز هشدار داده شد گفت: در حال حاضر کارشناسان این اداره‌کل در حال بازرسی مجدد از آسانسورهای مراکز مذکور هستند.

وی ادامه داد : مطابق قوانین و مقررات باید علاوه بر تعمیرات ، نگهداری ماهانه توسط شرکت‌های نصاب مجاز ، بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده به درخواست بهره‌برداران (مدیران نهادها) برای آسانسورها الزامی است تا اطمینان کامل از ایمنی و عملکرد آن‌ها حاصل شود.

در بازرسی‌های انجام شده از آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی ، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ، توسط همکاران ما ، نواقص و عیوب مشخص شد و مراتب به اطلاع مدیران و مسؤولین رسانده شده است؛ که متاسفانه با وجود تذکرات و اخطارهای کتبی و شفاهی به مدیران این مراکز و ارگان‌ها ، تنها تعداد اندکی درصدد رفع نواقص آسانسورهای خود برآمدند و همچنان آسانسور ناایمن بسیاری از این مراکز فعال هستند.

بیات در پایان نام مراکز دارای آسانسور معیوب که تاکنون به اخطارهای مکرر این اداره کل توجه نکرده‌اند را اینگونه عنوان کرد: دانشگاه‌ها شامل علوم پزشکی شهیدبهشتی، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، دانشگاه تهران، آزاد واحد علوم پزشکی، بیمارستان‌ها شامل سجاد، بهمن، مرکز طبی کودکان، نجمیه، لقمان حکیم، آرش، ضیائیان، دی، طالقانی، میلاد، ساسان، مرکز پزشکی – آموزشی و درمانی مهدیه، وزارتخانه‌ها شامل وزارت کشور.

همچنین وزارت تعاون، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت آموزش و پرورش مراکز و نهادهای عمومی و اجرایی شامل دیوان محاسبات استان تهران، سازمان بهزیستی استان تهران، سازمان اسناد، کتابخانه ملی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صندوق بازنشستگی، سازمان هلال احمر، فرودگاه مهرآباد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، مهمانسرای کوثر مخابرات و 51 آسانسور مسکن مهر.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *