رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابراز نگرانی نسبت به هرج و مرج در بازار خدمات دارویی و درمانی/ اداره کل تعزیرات موضوع را رسیدگی کند

12:53 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۳۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری در نامه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به حاکم شدن هرج و مرج در بازار خدمات دارویی و درمانی از سازمان تعزیرات خواست به موضوع رسیدگی کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در نامه‌ای به سازمان تعزیرات و اداره تعزیرات این استان ضمن ابراز نگرانی نسبت به حاکم شدن هرج و مرج در بازار خدمات دارویی و درمانی از اداره کل تعزیرات این استان خواست به موضوع رسیدگی کند.


وی در این نامه تصریح کرده است: در ماه‌های اخیر افزایش بی رویه قیمت دارو، عرضه داروهای بی کیفیت وارداتی و عدم ثبات قیمت در مراکز عرضه داروها موجب نگرانی شدید شهروندان شده است. ضعف نظارت معاونت غذا و دارو بر بازار باعث شده است که داروخانه ها بدون در نظر گرفتن قیمت مصوب مراکز تولیدی داروهای مورد نیاز مردم را به بالاترین نرخ ممکن عرضه و سود بیشتری را به دست آورند.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه این نامه بیان داشته است: بخشی از مشکل نابسامانی قیمت ها به سیاست وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی بر می‌گردد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، مراکز درمانی را به میدان رقابت ناسالم تبدیل و نوعی هرج و مرج را بر بازار خدمات درمانی و دارویی حاکم کرده و موجب افزایش ناعادلانه قیمتها شده است.

بدری در پایان تاکید کرده است: مقتضی است در اسرع وقت اطلاعات لازم را در مورد علت افزایش بی رویه قیمت داروهای تولید داخل از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری و برنامه بازرسی همزمان با نماینده غذا و دارو از داروخانه ها را تنظیم و اجرا و به موارد تخلف وفق مقررات رسیدگی و نتیجه را گزارش کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *