فعالیت ستاد دیه موجب کاهش تسری جرم در جامعه است

23:30 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۳۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
افشارنیا گفت: فعالیت ستاد دیه موجب حفظ کرامت آحاد جامعه و کاهش تسری جرم در جامعه است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، رئیس کل دادگستری استان خوزستان در نشست با ستاد دیه استان، عملکرد این ستاد را در رسیدگی به آلام اقشار آسیب پذیر ، پیشگیری از تسری جرم در جامعه و کاهش جمعیت کیفری مثبت توصیف کرد و گفت: بازتاب این ستاد موجب حفظ و ارتقاء کرامت انسانی زندانیان جارایم غیر عمد و خانواده های آنان است.

فرهاد افشار نیا ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، افزود : برخی از کارها و خدمات در جامعه سراسر برکت و خیر رساندن به آحاد جامعه است که فعالیت ستاد دیه دقیقا مصداق این نگاه است و فعالیت آن موجب میشود بند از زندگی گرفتاران گشوده شود.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه خوزستان اثر دیگر فعالیت ستاد دیه را در کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری برشمرد و گفت: جای زندانی جرایم غیر عمد در زندان نیست اما برابر قوانین پای این افراد به زندان کشیده میشود، حال ستاد دیه با پیگیری وضعیت این افراد معسر و بی بضاعت و استفاده از ظرفیتهای نیک اندیشانه در جامعه با فراهم سازی موجبات آزادی آنان در کاهش جمعیت کیفری موجود در زندان ورود موفق داشته ، افزون بر این با بازگشت سرپرست خانواده به کانون زندگی، از تسری جرم در افراد بی سرپرست و بوجود امدن جمعیت کیفری جدید نیز پیشگیری می‌گردد.

رئیس شورای قضائی خوزستان همچنین در ادامه گفت: به همت بلند مسولین این نهاد مردمی بحمدالله یک دستگاه موفق و مورد اعتماد در بین آحاد جامعه است و اعتماد مردم به این ستاد مهم ترین پشتوانه آن است و توانمندسازی ستاد دیه را راهکاری برای نجات افرادی دانست که جایشان در زندان نیست.

مدیرکل زندانهای خوزستان هم در این نشست حمایت رئیس کل دادگستری استان از مجموعه قضائی و اهداف نیک اندیشانه ستاد دیه را موجب ایجاد پتانسیلی افزون برای توسعه خدمت و روند اقدامات حمایتی  برشمرد.

رضا پوستچی با اشاره به روند رو به رشد و پیشرفت ستاد دیه و ارتقاء سطح عملکرد آن در سالهای اخیر افزود: به لطف خدا ستاد دیه در سالهای اخیر فعالیتهای خوب و ماندگاری از جهت ساختار و تشکیلات اداری و هم از جهت کمکهای مردمی و برگزاری جشنهای گلریزان داشته  به طوری که سطح فعالیتها و آزادسازی زندانیان غیرعمد و میزان کمکهای خیرین از روند صعودی برخوردار بوده است.

هاشم نیا مدیر عامل ستاد دیه در سخنانی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را از جهات مختلف حائز اهمیت و ارزش ارزیابی کرده و گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در حقیقت کمک به تمام شئون زندگی خانوادگی آن فرد است چرا که وقتی سرپرست یک خانواده زندانی می شود خانواده او دچار بحران عدیده ای می گردد و حتی در شئون ضروری در اضطرار قرار می گیرد و با آزادی او می توان یک خانواده را از بحران جدی نجات داد.

گفتنی است در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری استان با اهداء لوح های تقدیر جداگانه ای، خدمات و تلاش مدیرکل زندانهای استان و مدیرعامل  ستاد دیه خوزستان را در ارتقاء سطح خدمات و کارائی این ستاد برای ارایه خدمات حمایتی و معاضدتی ارج نهاد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *