رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

به سلاطین توقیف رسانه ها اجازه بازگشایی نشریه جدید ندهید/اراده‌ای در دولت برای جلوگیری از این قضایا وجود ندارد

10:08 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۲۱۳
یک فعال رسانه‌ای گفت: وابستگی برخی از روزنامه‌های کشور به بیگانگان و حمایت جریانات خارجی از آنها قابل کتمان نیست.
آقای گل محمدی/وابستگی برخی از روزنامه‌های کشور به بیگانگان قابل کتمان نیست/ ایران آزادترین کشور جهان برای فعالیت‌های مطبوعاتی استمحمدکاظم انبارلویی فعال رسانه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون فعالیت‌های زنجیره‌ای برخی از افراد در روزنامه‌های کشور که سابقه فعالیت‌های معاندانه علیه نظام را دارند، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران مطبوعات آزاد هستند هر چه می‌خواهند بنویسند اما مجاز نیستند مطالبی را برپایه دروغ، تشویش اذهان عمومی ، تهمت و نشر اکاذیب در جراید خود منتشر کنند از این رو فعالیت آنها با رعایت این موارد با هیچ‌گونه مانعی روبه رو نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران آزادترین مطبوعات جهان را در اختیار دارد، تأکید کرد: یک جریان پلیدی در خارج از کشور در تلاش است که ثابت کند که آزادی مطبوعات در ایران وجود ندارد لذا به یک یا چند تیم رسانه‌ای پول، بودجه و امکانات می‌دهد تا امتیاز نشر روزنامه را بگیرند.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: این روزنامه‌ها که وابسته به بیگانگان هستند و با پول آنها اداره می‌شوند معمولا با نشر اکاذیب و تهمت و اهانت به افراد حقیقی و حقوقی و عملکردی که دارند تعطیل می‌شوند و این موضوع سبب می‌شود که آنها به محض تعطیلی موضوع اینکه در ایران آزادی مطبوعاتی وجود ندارد را مطرح کنند و این ماجرا را به سابقه پرونده نقض حقوق بشری ایران مستند کنند.

انبارلویی تأکید کرد: فعالیت این گونه تیم‌های رسانه‌ای که از دوران دولت اصلاحات شروع شده است به خوبی نشان از وابستگی آنها به بیگانگان دارد به گونه‌ای که شاهد بودیم بعضی از این افراد به دلیل افشای ماهیت وابستگی‌شان به بیگانگان در حال حاضر در بی بی سی یا رادیو آمریکا کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: این دسته  افراد عمدتاَ مطالبی را مبتنی بر تشویش اذهان عمومی، تهمت و نشر اکاذیب در جراید خود درج می‌کنند تا با حکم تعطیلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند.

این فعال رسانه‌ای تأکید کرد: متاسفانه وجود ضعف در وزارت ارشاد سبب شده است که پدیده شوم وابستگی برخی رسانه‌ها به بیگانگان تا به امروز به صورت آشکارا فاش نشود و جلوی آن گرفته نشود.

انبارلویی با اشاره به اینکه ضعف‌هایی که در مدیریت ارشاد در طی سالهای مختلف داشته‌ایم قابل کتمان نیست، گفت: ما شاهدیم که وزیر ارشاد دولت اصلاحات درحال حاضر کارمند بی بی سی است و در این رسانه صحبت می‌کند پس بدون شک اراده‌ای در دولت وجود نداشته و ندارد که جلوی این قضایا را بگیرد.

وی با بیان اینکه در قوه‌قضائیه هم به دلیل ضعف قوانین امکان برخورد با این موضوع وجود ندارد، اظهار کرد:  مسئولان می‌توانند زمانی که حکم صادر می‌کنند نسبت به فردی که ده بار نشریه‌اش به خاطر نشر اکاذیب و تهمت‌زنی بسته شده است صلاحیت مجدد برای حضور در عرصه مطبوعات و بازگشایی نشریه را ندهند روندی که به راحتی قابل امکان است.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: ما متأسفانه در شرایط فعلی به دلیل ضعف عملکرد در برخورد با این دسته از افراد از یک طرف متهم به نقض حقوق بشر و نقض آزادی بیان می‌شویم و از طرفی دیگر انبوهی از مطالب مهم و مبتنی بر اکاذیب،تشویش اذهان عمومی و ایراد تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی مرتباَ در روزنامه‌های ما به چاپ می‌رسد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *