رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت برنامه مشخصی را برای مقابله با معضل ریزگردها ندارد/ سازمان محیط‌زیست تنها به کارهای مقدماتی اکتفا می‌کند

16:12 - 25 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۹۸۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم شوش در مجلس گفت: دولت تا به امروز برنامه مشخصی را برای مبارزه با معضل ریزگردها در استانهای جنوبی و غربی کشورمان نداشته است.

دولت برنامه مشخصی را برای مقابله با معضل ریزگردها ندارد/ سازمان محیط‌زیست تنها به کارهای مقدماتی اکتفا می‌کندسیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی اظهار کرد: پدیده ریزگردها معضلی جدی است که متاسفانه در عرض 13 سال گذشته مردم استان‌های جنوبی و غربی کشورمان را آزار می‌دهد و راهکاری جدی برای آن اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به دوسال است که دولت و سازمان محیط زیست در موضوع مقابله با ریزگردها وارد عمل شدند گفت: متاسفانه تا به امروز قدم‌هایی را که موید این باشد که کاری در حوزه حل این معضل صورت گرفته است مشاهده نکرده‌ایم و مشخص نیست برنامه‌هایی که دولت وسازمان محیط زیست تا به کجا پیشرفت داشته است.

نماینده مردم شوش در مجلس تاکید کرد: کاهش پدیده ریزگردها در مقاطع زمانی به دلیل بارش باران و شرایط اقلیمی صورت می‌گیرد و قدم‌هایی که در این راستا از سوی سازمان محیط زیست برداشته شده است به طور واقعی راضی کننده نبوده است.

نوری خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون مالچ پاشی و نهالکاری در مقطع زمانی که از سوی محیط زیست صورت می‌گیرد مقطعی و تنها نقش مسکن و کمک کننده را ایفا می‌کند و به طور جدی در جهت حل این معضل نقشی ندارد.

وی درباره اینکه آیا کمبود بودجه سبب شده که سازمان محیط زیست اقدام جدی را در راستای حل معضل ریزگردها انجام ندهد تصریح کرد: بدون شک اگر مسئولین اراده قوی را در راستای حل این مشکل به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور اتخاذ کنند این موضوع قابل رفع است اما متاسفانه تا به این لحظه اقدام کارسازی در این جهت صورت نگرفته است.

نماینده مردم شوش در پایان تاکید کرد: سازمان محیط زیست در راستای مقابله با معضل ریزگردها تنها به انجام کارهای مقدماتی اکتفا می‌کند و تا به این امروز برنامه‌ریزی منظمی را برای این کار انجام نداده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *