تغییر زمان بازی‌های بسکتبال قبل از آغاز لیگ برتر!

18:48 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۶۲۰
دو دیدار از هفته نخست لیگ برتر بسکتبال به تعطیلات نیم‌ فصل موکول شد.
به گزارش ، در حالی که در آستانه آغاز لیگ برتر بسکتبال کشور هستیم،  فدراسیون بسکتبال کشور تصمیم به تغییر زمان دو مسابقه لیگ برتر و موکول کردن آن به تعطیلات نیم‌فصل گرفته است.

تصمیمی که میتواند مصداق " سالی که نکوست از بهارش پیداست" باشد، چرا که تیم ها  خود را براساس جدول زمانی فدراسیون آماده کرده اند و تعویق بازی ها در همان ابتدای راه می تواند به برخی از تیم ها ضربه بزرگی بزند و در روند لیگ تاثیر گذار باشد.

نخستین بازی که زمان آن تغییر کرده، دیدار تیم های شهرداری گرگان و شیمیدر تهران است. به گفته ایزدپناه " استاندارد سالنی که در آن مسابقات بسکتبال گرگان برگزار می‌شود از دو ماه قبل برای بوکس برنامه‌ریزی داشته و اکنون در اختیار این رشته است"، بنابراین امکان میزبانی گرگانی‌ها وجود ندارد. از آن طرف شیمیدر که  دو مهره در تبم سه نفره دانشجویان ایران دارد با تغییر زمان بازی موافقت کرد، تغییر زمانی که قابل قبول به نظر میرسد.

اما یک مسابقه دیگر نیز با تغییر زمان مواجه شده است؛ بازی تیم های نیروی زمینی و دانشگاه آزاد. دانشگاه آزاد به این دلیل که دو بازیکن این تیم به دانشجویان دعوت شده اند از فدراسیون خواسته تا دیدار هفته نخستش مقابل نیروی زمینی به تعطیلات نیم‌فصل موکول شود.

این درخواست در شرایطی صورت میگیرد که بازیکنان دانشگاه آزاد یک یا دو روز قبل از آغاز لیگ به ایران بازخواهند گشت و این تیم تهرانی می‌تواند به مصاف نیروی زمینی بیاید.

گفتنی است، به تعویق انداختن بازی ها آن هم در اولین هفته لیگ این شائبه را ایجاد میکند که برخی تیم‌ها چون در هفته نخست آماده نیستند می‌خواهند به بهانه های مختلف بازی‌هایشان را به زمان دیگری موکول کنند.

از طرف دیگر، موکول کردن مسابقات به تعطیلات نیم فصل، باعث میشود تیمی مانند نیروی زمینی که اکنون آماده مسابقه است در نيم فصل كه باقی تيم ها استراحت مي كنند به ميدان برود.

از همینرو، راه‌های دیگری نیز پیش روی فدراسیون بسکتبال قرار دارد تا هم تیم ها متضرر نشوند هم برنامه ریزی لیگ به هم نخورد و شرایط یکسان برای تمام باشگاه ها وجود داشته باشد، برای مثال میتوان تمام بازی های هفته اول را به دوشنبه دهم آبان موكول كرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *