کیفی سازی آرای صادر شده در محاکم ، اولویت کاری دادگستری‌های استان گلستان

12:05 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۶۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
هاشمیان با اشاره به کاهش 17 هزار پرونده در محاکم استان گلستان گفت: ارتقای کیفیت رسیدگی دعاوی ، نوک پیکان فعالیت دادگستری های استان در نیمه دوم امسال است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلتسان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در نشست شورای معاونین خود به رتبه ی اول استان در کاهش جرم ، کاهش 17 هزار پرونده در محاکم استان ،کاهش جمعیت کیفری زندان ها و افزایش رسیدگی ها اشاره کرد و گفت : در نیمه ی دوم امسال ، با حفظ این کمیت ها ، کیفی سازی آرای صادر شده در محاکم به صورت جدی تر در دستور کار حوزه های قضایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقض 20 درصد آرای صادر شده در محاکم تجدید نظر استان در شش ماه نخست امسال افزود : آرایی که محکم و بر اساس سند و مدرک باشد کمتر در محاکم تجدید نظر نقض می شوند که همین امر علاوه بر رضایت طرفین دعوا ، از طولانی شدن دادرسی نیز ، جلوگیری می کند.

هاشمیان با بیان این که صدور آرای محکم و مستدل ، مورد تاکید رهبر معظم  انقلاب و رئیس قوه قضاییه و یکی از مهم ترین شاخصه های عدالت قضایی است گفت : آموزش تکنیک های دادرسی در بازرسی های آموزشی ، آسیب شناسی و بررسی آرای نقض شده در محاکم تجدید نظر و ارائه راهکارهای آن در کارگاه های آموزشی ، مهم ترین برنامه های دادگستری استان برای افزایش کیفیت آرای صادر شده در محاکم است.

این مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد:همچنین با صدور بخشنامه ای به حوزه‌های قضایی استان از  دادستان‌ها خواسته ایم بیش از پیش بر کیفیت تحقیقات مقدماتی در دادسراها و اظهار نظرهای قضایی نظارت کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *