رایزنی وزیر ارتباطات ایران با وزیر تجارت خارجی مالزی

18:40 - 15 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۵۳۵
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی روز پنجشنبه با 'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار که در کوالالامپور انجام شد با اشاره به روابط تاریخی و سنتی دو کشور و مبادلات و همکاری های اقتصادی، گفت ایران و مالزی دارای ظرفیت های بسیار بالای همکاری در بخش های تجاری، صنعتی، انرژی و حمل و نقل هستند.
وی با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی که فردا جمعه انجام می شود، گفت که با این سفر فصل جدیدی از همکاری همه جانبه بین دو کشور آغاز خواهد شد.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی، تصریح کرد بایستی طرفین با طراحی نقشه راه جامع، تمامی ابعاد روابط را مورد توجه قرار داده و ظرفیت های بالقوه دو کشور را به بالفعل تبدیل کنند.
وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی که قرار است هفته آینده به کشورمان سفر کند نیز در این دیدار گفت که ایران جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی در بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و گردشگری دارد و با توافق برجام موقعیت همکاری ها وارد مرحله جدیدی شده است.
مصطفی محمد گفت در سفر هفته آینده خود به ایران که با حضور شرکت های مهم بخش خصوصی مالزی صورت می گیرد، آمادگی لازم برای همکاری های مشترک از جمله سرمایه گذاری مشترک که از اهداف این سفر است، وجود دارد.
وی که مسئولیت اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی کشورش را بر عهده دارد، گفت که امیدوار است چارچوب لازم برای برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک فراهم و زمان اجلاس را تعیین کنیم.
طرفین در این دیدار توافق کردند اوایل سال 2017 میلادی هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در تهران برگزار کنند.
تبادل گردشگر بین دو کشور و فراهم کردن زیرساخت های لازم در این زمینه از موضوعات مورد توجه در این دیدار بود.
واعظی در این دیدار اعلام کرد سفر رئیس جمهوری به مالزی آغازگر فصل نوینی در روابط دو کشور و توسعه مناسبات خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *