رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراسم تودیع و معارفه رییس زندان شاهرود برگزار شد

5:00 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۵۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طی حکمی از سوی مدیر کل زندانهای استان سمنان، ایرج میرزایی به سمت رئیس زندان شاهرود منصوب و از زحمات امید کهربائی رئیس سابق این زندان تقدیر شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندانهای استان سمنان، مراسم تودیع و معارفه رئیس زندان شاهرود با حضور مدیر کل زندانهای استان، مسئولین قضائی شاهرود، بسطام، دامغان و همچنین فرماندهان نیروی انتظامی، رئیس شورای شهر، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی و دیگر مسئولین اجرایی شهرستان در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل زندانهای استان سمنان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ نفر از مددجویان استان در دوره‌های آموزش حفظ قرآن حضور دارند اظهار داشت: با وجود مشکلات و کمبودهای موجود، اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زندانهای استان به‌ویژه در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم، بسیار موفق بوده است.

عباسعلی عرب با اشاره فراهم نمودن امکان تحصیل زندانیان از نهضت سوادآموزی تا دانشگاه تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۲ مددجو تحت آموزش نهضت سوادآموزی قرار دارند و ۴۴ نفر از زندانیان در مقاطع ابتدایی تا متوسطه در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان، سرانه جمعیت زندانهای سمنان، آمار بالایی می‌باشد و در رده‌های بالای کشور قرار گرفته است، خواستار برنامه‌ریزی مناسب مسئولین قضایی و استفاده حداکثری از تمامی اهرم‌ها و امکانات به منظور کاهش موجودی زندانهای استان شد.

مدیر کل زندانها در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات کهربایی رئیس سابق زندان شاهرود، با معرفی ایرج میرزایی به عنوان رییس جدید زندان برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود نیز در این مراسم با تشکر از زحمات رئیس سابق و کارکنان زندان، از شروع جهاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خبر داد و افزود: انشاءالله تا پایان سال جاری و در سال‌های آتی شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان شاهرود خواهیم بود.

حسین رجبی ساماندهی زندان، تعامل با مراجع قضائی، تکریم ارباب رجوع، اقدامات فرهنگی و کنترل موادمخدر را ۵ شاخصه مهم زندان شاهرود برشمرد و اظهار داشت: هرچند کار در زندان بسیار سخت و مشقت آور است ولی تاکنون هیچگونه شکایتی از رئیس و کارکنان زندان واصل نشده است و عموم شهروندان از خدمات این عزیزان رضایت دارند.

وی همچنین فعالیتهای چشمگیر زندان را در خصوص حفظ قرآن کریم حائز اهمیت دانست و گفت: زندان شاهرود از زندانهای نمونه در امر حفظ و قرائت قرآن می‌باشد.

دادستان شاهرود با بیان اینکه ورود موادمخدر به زندان از دغدغه‌های اصلی زندانهای کشور می‌باشد متذکر شد: با تلاش رئیس و کارکنان زندان شاهرود ورود موادمخدر به داخل زندان کنترل گردیده است.
در ادامه مراسم رئیس سابق زندان شاهرود در سخنانی، زندانبانی را از مشاغل سخت و دشوار دانست گفت: در مقایسه با دیگر مشاغل، شاغلان در زندانها علاوه بر مشکلات جسمی با عوارض روحی و روانی نیز مواجه هستند.

امید کهربائی همچنین از تغییر نگاه به زندان به عنوان مرکز اصلاح و تربیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مسئولان زندانها علاوه بر اقدامات تامینی و حفاظتی پیگیر اشتغال، سوادآموزی، مسائل دینی و فرهنگی، عمرانی و غیره نیز می‌باشند و می توان گفت مدیریت زندان، مدیریت بحران است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حفاظت فیزیکی زندان در زمان گشایش، به بیان برخی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتقاء حفاظت فیزیکی پرداخت و ابراز داشت: با مساعدت مدیر کل محترم و تلاش همکاران در زندان شاهرود اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام پذیرفته است.

رئیس سابق زندان شاهرود تعامل با مراجع قضائی را در کنار کار زندانبانی مهترین عامل موفقیت دانست و در پایان از کلیه دستگاه‌های قضائی، اجرایی و انتظامی که به نوعی با زندان همکاری دارند و همچنین همه همکاران شاغل در بخش‌های مختلف زندان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم ایرج میرزایی رئیس جدید زندان شاهرود با تشکر از حسن اعتماد مدیر کل زندانهای استان گفت: انشا الله بتوانیم با همدلی و همکاری با همه سازمانها و نهادهای فرهنگی و خصوصا نهادهای مرتبط با زندان و کمک همکاران نسبت به خدمات رسانی به قشر آسیب پذیر زندانیان موفق باشیم.

گفتنی است ایرج میرزایی پیش از این چند سال به عنوان معاون و جانشین ریس در زندان شاهرود خدمت کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *