رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اهتمام جدی برای اجرای دستورالعمل ساماندهی جمعیت کیفری

20:30 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۲۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
اسماعیلی در نشست شورای معاونین بر اهتمام جدی برای اجرای دستورالعمل ساماندهی جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت: دادگستری کل استان تهران با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی دقیق، برای اجرای این دستورالعمل اهتمام جدی معمول خواهد داشت و معتقدم این امر آثار و برکات ارزشمندی در پی دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران، رییس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای معاونین بر اهتمام جدی برای اجرای دستورالعمل ساماندهی جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت: دادگستری کل استان تهران با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی دقیق، برای اجرای این دستورالعمل اهتمام جدی معمول خواهد داشت و معتقدم این امر آثار و برکات ارزشمندی در پی دارد.

وی افزود: امید است با معرفت به نهضت عاشورای حسینی(ع) و انجام عزاداریهای خالصانه، در پاسداشت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

این مسئول عالی قضایی در استان تهران در ادامه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: بحمداله پلیس ما سرآمد پلیس بسیاری از کشورهای دنیاست و ضرورت دارد همه ما به عنوان شهروند به جهت امنیت و آسایش حاکم بر میهن اسلامی و نیز به عنوان مسئولین قضائی استان از زحمات و تلاش های صادقانه نیروی انتظامی در مقام ضابطیت در رده های مختلف تقدیر نمائیم. گفتنی است که مردم قدرشناس ما همیشه قدردان فعالیت های موثر و مفید نیروی انتظامی هستند.

اسماعیلی با اشاره به حضور هیئت اعزامی از دادسرای انتظامی قضات برای نظارت بر عملکرد محاکم تجدیدنظر استان تهران اضافه کرد: از این رخداد به شدت استقبال می کنیم چرا که این هیئت در مقام ارزیابی، از یک طرف شاهد کار، تلاش، ایثار و توانمندیهای قضائی همکاران خواهد بود و از سوی دیگر نتایج حاصله نیز بدقت مورد استفاده قرار می گیرد.

 قابل ذکر است که نظارت مذکور صرفا در سطح دادگاه های تجدیدنظر نبوده و شامل مراحل قبلی دادرسی اعم از دادسرا یا دادگاه بدوی را نیز شامل می شود و از این طریق توانمندیهای علمی قضات هم مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکاتبه اخیر معاونت حقوقی قوه قضائیه بیان کرد: این مکاتبات در خصوص اصلاح قانون آئین دادرسی کیفری(جدید) می باشد و خواسته شده که نظرات و پیشنهادات در مورد این موضوع به معاونت حقوقی منعکس شود.

وی اضافه کرد: اعضای شورا در بخش های مختلف ضمن اخذ نظرات کارشناسانه همکاران قضائی، صرفاً اشکالات مطروحه را به نحو مکتوب در مدت حداکثر پانزده روز به معاونت منابع انسانی ارسال کنند تا پس از جمع بندی، مراتب به مرجع مربوطه منعکس شود. باید توجه داشت که در صورت مرتفع شدن نواقص موجود در قانون آئین دادرسی کیفری، بطور قطع بسیاری از مشکلات مراجعین به دستگاه قضائی بویژه در محاکم تجدیدنظر مرتفع خواهد شد.

اسماعیلی به دستورالعمل ساماندهی جمعیت کیفری اشاره کرد و افزود: از آنجائیکه این دستورالعمل در راستای سیاست های کلی نظام و قوه قضائیه و همچنین رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تهیه شده لذا دادگستری کل استان تهران با بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود و برنامه ریزی دقیق، برای اجرای این دستورالعمل اهتمام جدی معمول خواهد داشت و معتقدم این امر آثار و برکات ارزشمندی در پی دارد.

 






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *