"مهاجران افغانستانی" برای فرار از آزار و اذیت به پلیس پاکستان رشوه می‌‌دهند

18:20 - 15 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۲۰۳
گاردین در گزارشی نوشت: با تیرگی رابطه کابل و اسلام آباد بسیاری از مهاجران افغانستانی مقیم پاکستان مجبور بودند برای فرار از آزار و اذیت به پلیس پاکستان رشوه دهند.
 به گزارش سرویس بین الملل یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: مهاجران افغانستانی مجبور بودند که بعد از تیرگی رابطه بین اسلام آباد و کابل برای فرار از آزار و اذیت به پلیس پاکستان رشوه بدهند.
 
به گفته این مهاجران هر کسی به پلیس پاکستان پول رشوه پرداخت نمی‌کرد برای مدت طولانی در زندان‌های این کشور نگهداری می‌شد.
 
مهاجرانی بازگشته از پاکستان می‌گویند پس از حادثه تورخم آنان هر روز از سوی پلیس پاکستان مورد آزار اذیت قرار می‌گرفتند و در اکثر مواقع آنها به پلیس پاکستان رشوه می‌دادند و ادامه این روند آنها را مجبور به ترک پاکستان کرد.
 
به گفته این مردان هر کسی به پلیس پاکستان پول رشوه پرداخت نمی‌کرد برای مدت طولانی در زندان‌های این کشور نگهداری می‌شد.
 
بادام گل یک کارگر عادی که 30 سال قبل افغانستان را به مقصد پاکستان ترک کرده و به تازگی همراه با ده فامیل دوباره به افغانستان بازگشته، می‌گوید پلیس پاکستان افغانستانی‌ها را کتک می‌زدند و مثل حیوان برخورد می‌کردند. بنابراین ما چنین توهین‌هایی را تحمل نکرده و این کشور را ترک کردیم.
 
کابل چنین فشارها بر پناهجویان افغانستانی در پاکستان را رد می‌کند اما مقام‌های پاکستانی بارها گفته‌اند که این کشور می‌خواهد یک راه حل دائمی برای بازگشت پناهجویان افغانستانی به کشورشان پیدا نماید و حدود 2.5 میلیون افغانستانی به گونه تدریج و با خیال راحت به کشورشان بازگردند.
 
اما بازگشت‌کنندگان افغانستانی می‌گویند که آنان شاهد رشد احساسات ضد پناهندگان در موسسات نظامی و سیاسی پاکستان بوده است. به گفته این مهاجران افغانستانی ادامه این وضعیت چاره‌ای به جز بازگشت به کشور‌شان را نگذاشته بود.
 
گاردین نوشت:‌بسیاری از این مهاجران اخراجی از پاکستان نسل‌های دوم و یا سوم مهاجرانی‌اند که افغانستان از هر لحاظ برای آنها بیگانه به شمار می‌رود.
 
بعد از اخراج بسیاری از مهاجران پاکستانی توسط پاکستان، بسیاری از این افراد با خطر گرسنگی و سرما روبرو هستند که سازمان بین المللی هشدار می دهند که باید کمک فوری به آنها انجام شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *