رئیس جمهور افغانستان: فقر از چالش‌های بزرگ "افغانستان" است

15:55 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۱۵۵
محمد اشرف غنی گفت: فقر از چالش‌های بزرگ در افغانستان بوده است، 39 درصد مردم درآمد پایین دارند و زیر خط فقر زندگی می‌کنند، کودکان هنوز هم در افغانستان با مشکلات روبرو هستند و ما می‌خواهیم این مشکلات حل شود.
رئیس جمهور افغانستان: فقر از چالش‌های بزرگ به گزارش سرویس بین الملل محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی در نشست امروز بروکسل گفت: 39 درصد افغانستانی‌ها هنوز هم زیر خط فقر زندگی می‌کنند، کودکان هنوز هم در افغانستان با مشکلات روبرو هستند و ما می‌خواهیم این مشکلات حل شود.
 
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی در این نشست گفت: 39 درصد افغانستانی‌ها هنوز هم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
 
وی افزود: ترورست‌های منطقه می‌خواستند با حمله به قندوز دولت افغانستان را در نشست بروکسل ضعیف نشان دهند اما موفق نشدند.
 
رئیس جمهور افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در سطح رهبری و مدیریت ظرفیت خوبی ایجاد شده و می‌توانند پروژه‌ها را به پیش ببرند.
 
وی افزود: فقر از چالش‌های بزرگ در افغانستان بوده است، 39 درصد مردم درآمد پایین دارند و زیر خط فقر زندگی می‌کنند، کودکان هنوز هم در افغانستان با مشکلات روبرو هستند و ما می‌خواهیم این مشکلات حل شود.
 
اشرف غنی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: سال گذشته نیز جامعه بین‌المللی در کنار مردم افغانستان ایستاده بود اما افغانستان هنوز هم با مشکلات روبرو است، ما می‌خواهیم در ادارات دولتی شایسته سالاری ایجاد کنیم.
 
وی افزود: به احترام قربانیان جنگ در سراسر جهان، به شرکت کنندگان نشست بروکسل گفت یک دقیقه سکوت کنند.
 
رئیس جمهور افغانستان همچنین افزود: افغان‌ها می دانند که بدون تعلیم و تربیت برای کودکانشان نمی توانند یک آینده بهتر داشته باشند، از تمام کشورها و سازمان‌هایی که به مردم افغانستان کمک کرده اند سپاسگذارم.
 
غنی افزود: با وجود رکود اقتصادی شدید ما توانستیم عواید ما را به 22 درصد افزایش دهیم، مشکلات زیاد داریم، جنایات، فساد اداری و جرایم با هم ارتباط دارند و نیاز به همکاری منطقه‌ای داریم.
 
وی تأکید کرد: هراس افکنی تنها یک تهدید برای افغانستان بلکه یک تهدید برای تمام جهان است، متاسفانه تروریزم یک پدیده کوتاه مدت نه بلکه یک پدیده میان مدت است که باید چاره‌ای اندیشیده شود.  
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *