رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند تعامل همه جانبه مسئولان و متولیان امور است/ آمار پرونده‌های قضایی در بخش لواسانات کم است

13:50 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۱۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسماعیلی گفت: حوزه پیشگیری و سایر حوزه‌ها نیازمند تعامل همه جانبه مسئولان و متولیان امور است.
به گزارش  خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درمراسم تودیع ومعارفه رئیس حوزه قضایی بخش لواسانات ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهارکرد: انقلاب اسلامی امتداد حرکت حضرت سیدالشهدا (ع) و قیام و انقلاب عاشورای امام حسین (ع ) است.
وی گفت: بر این باور هستیم که تنها حکومتی که در این عرصه پهناور گیتی در سایه رهنمودهای عصمت و طهارت و در مسیر حرکت امام حسین (ع) وجود دارد، نظام وحکومت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر غنیمت شمردن محرم و صفر و زنده نگهداشتن عاشورای حسینی، تصریح کرد: باید از مکتب امام حسین (ع) درس بگیریم و در زندگی فردی و اداری جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به بخشی از نامه حضرت سید الشهدا (ع) خطاب به متولیان امور ویژگی‌های رهبر و پیشوا را تشریح کرد و گفت: کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و متولیان امور باید بدانند آنچه که تصمیم می‌گیرند و تصویب می‌کنند مبتنی برکتاب و دستورات الهی است یا خیر که اگر هست، حسینی است. کارگزار و مسئول باید قیام به عدالت کند و چه در دستگاه قضایی و چه در دستگاه اجرایی و هرکجا که مسئولیت دارد، باید به دنبال تحقق عدالت باشد.

اسماعیلی ادامه داد: اگر مسئول متدین نباشد، هرچه قدر هم متخصص و دانشمند و بافکر و توانمند هم باشد فایده‌ای ندارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه بیان کرد: امروز دستمان از دامان حضرت ولیعصر( عج) کوتاه است؛ اما معارف و تعالیم آن حضرت فراروی ما است و اگر می‌خواهیم مسئول و متولی انتخاب کنیم باید واجد این شرایط باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حوزه لواسانات اظهارکرد: لواسانات دارای جاذبه‌های منابع طبیعی، زیست محیطی و منابع آب استان است که مسئولیت ما را سنگین می‌کند، این مسائل زمینه ساز این است که برخی برای بهره برداری‌های غیرمجاز و غیرقانونی از این منابع سرشار و دارای ارزش افزوده فوق العاده چشم طمع داشته باشند، ما تکلیف داریم از این سرزمین به بهترین وجه ممکن مواظبت کنیم.
اسماعیلی همچنین گفت: به دنبال این نیستیم که پرونده قضایی تشکیل و رسیدگی شود و حکم صادر کنیم. در همه حوزه‌های قضایی و همه مسائل مجرمانه و اختلافات عمومی نیازمند امر پیشگیری هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه قضایی لواسانات باید پیشگیری از وقوع جرم، تخلفات، منابع طبیعی و زیست محیطی اولویت اول همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی باشد، افزود: در این حوزه نباید شاهد تعدی و تجاوز باشیم و یک مورد تخلف جدید هم اتفاق نیفتد و تخلفاتی هم که تا امروز ساماندهی نشده است باید حل و فصل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: حوزه پیشگیری و سایر حوزه‌ها نیازمند تعامل همه جانبه مسئولان و متولیان امور است .

وی اضافه کرد: آمار پرونده‌های قضایی در بخش لواسانات کم است؛ اما دارای پرونده‌های مهم است و به لحاظ مهم بودن پرونده‌ها و کم بودن آمار و وجود سابقه علمی در همکاران قضایی می‌خواهیم این حوزه از حیث رسیدگی‌های علمی ،استدلالی و متقن نمونه و ویژه باشد. تصمیم قضایی باید قانع کننده و برای اهل انصاف اقناعی باشد. رای باید بگونه ای باشد که کسی که آنرا می خواند از محتوای پرونده اشراف پیدا کند و به این نتیجه برسد که رسیدگی علمی و دقیق صورت گرفته است.

گفتنی است دراین مراسم رئیس کل دادگستری استان تهران از تلاش‌های هفت ساله عزیزی رئیس قدیم حوزه قضایی لواسانات تقدیر و شریعتی را به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *