بیایید امسال برای دختران و بانوان چادر نذر کنیم

9:04 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۹۲۴
حاج منصور ارضی گفت: تا هستیم از بدن و جسم برای عزاداری استفاده کنیم چون وقتی ما را به روی تخت غسالخانه گذاشتند و شستند هرچه انجام داده ایم با ما به قبر می‌آید ما که از چادر‌های خاکی و پاره محزون می‌شویم بیایم امسال در هیئت ها چادر برای دختران و بانوان نذر کنیم.
به نقل از راه دانا، حاج منصور ارضی در جمع عزاداران امام حسین (ع) به بیان مطالبی در ارتباط با فضائل گریه در عزای امام حسین (ع) و کسب معرفت دهه اول محرم پرداخت که مشروح این بیانات را در ادامه این خبر می‌خوانید.

توصیه حاج منصور ارضی برای محرم

حتماً همین روز اول صدقه برای خود و خانواده تان بدهید چون این مجالس زود چشم می‌خورند، از همه کسانی که با شما در این مجالس سینه می‌زدند و عزاداری می‌کردند یاد کنید بالاخص شهدا، پیرغلامان و همین طور پدرو مادرهای خود و محبین از دست رفته ابا عبدالله در هیئات.
 
برای برپایی هیئات در محله‌ها خود خرج کنید چراکه این مجالس بستری برای دشمن شناسی است. الحمدلله برای برپایی پرچم عزای امام حسین (ع) در سراسر دنیا تلاش می‌شود ما نیز به سهم خود کاری کنیم. امسال برای اولین بار در مرز بین لبنان و اسرائیل این پرچم با این هدف برپاشده است.
 
برای عزاداری امام حسین (ع) به اعمال و فرمایشات ائمه در مفاتیح الجنان مراجعه کنید مثل حدیث امام رضا (ع) به ابن شبیب که برای هرچه می‌خواهید گریه کنید برای امام حسین (ع) باشد. هر روز نیت کنید بگویید بی بی جان آن روزها ما که نتوانستیم به شما کمک کنیم ولی امروز با عزاداری امر شما را احیاء می‌کنیم، پس هرکجا که توانستیم هیئت برویم و عزاداری امام حسین (ع) را رونق بدهیم. تاهستیم از بدن و جسم استفاده کنیم برای عزاداری، چون وقتی ما را به روی تخت غسالخانه گذاشتند و شستند هرچه انجام داده ایم با ما به قبر می‌آید. ما که از چادر‌های خاکی و پاره محزون می‌شویم؛ بیایم امسال در هیئات، چادر برای دختران و بانوان نذر کنیم.
 
یکی از دلایل گریستن بر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اُنس با ایشان است
 
دعایی در روز سوم شعبان وجود دارد در مورد ابا عبدالله علیه السلام که بسیار ارزشمند است چون در این دعا بیان می‌شود چرا باید برای ایشان گریست؟! چون بعضی این سوال را می‌کنند چرا باید برای امام حسین علیه السلام گریست؟ این در حالی است که برای حیوانات خانگی خود گریه می‌کنند حتی مراسم برگزار می‌کنند! چرا؟ چون با این موجودات همنشین بودند و علقه داشتند.
 
ادعیه را وقتی مرور می‌کنیم شاهد آن هستیم که بر چیز مهمی قسم خورده می‌شود مثل عظمت پروردگار و یا عصمت ائمه ولی در این دعا به شهادت و ولادت حضرت اباعبدالله علیه السلام قسم خورده می‌شود "اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِی هَذَا الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهَادَتِهِ " بحث در این است که قبل از ولادت ایشان، برای شهادت و مظلومیت ایشان همه آسمان و زمین و هرچه در آن است گریسته اند "بِشَهَادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلالِهِ وَ وِلادَتِهِ بَکَتْهُ السَّمَاءُ وَ مَنْ فِیهَا وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ عَلَیْهَا " پس باور داریم ما بیش از 1400 سال است بر مظلومیت ایشان گریه کرده‌ایم.
 
اباعبدالله الحسین (ع) از زمان ولادت قتیل العبره نام گرفته است
 
" وَ لَمَّا یَطَأْ [یُطَأْ] لابَتَیْهَا قَتِیلِ الْعَبْرَةِ " ایشان همین که پا به عرصه وجود گذاشتند " قَتِیلِ الْعَبْرَةِ" نام گرفتند برخلاف اینکه برخی فکر می‌کنند ایشان را از واقعه عاشورا به بعد " قَتِیلِ الْعَبْرَةِ " خوانده اند. کشته اشک یعنی وقتی که گریه می‌کنی ارتباط با امام حسین علیه السلام می‌یابی. از همین جهت امام رضا علیه السلام به ابن شبیب چنین می‌فرمایند: برای هرچه می‌خواهید گریه کنید فقط برای امام حسین گریه کنید. برای درک بهتر گریه و ارتباط با امام حسین به این دعای روز ولادت امام حسین (ع) مراجعه کنید، متوجه می‌شوید گریه بر ایشان به صورت تصنعی و یا سنتی نیست بلکه به شکل فطری است. چرا که وقتی ما در این دنیا نبودیم ولی جزو مخلوقات بودیم بر امام حسین علیه السلام گریسته‌ایم. مادران ما گریه کردند، اجدادمان بر ایشان گریستند. دشمن این را نمی‌فهمد، به همین جهت شبهه وارد می‌کند.
 
قبل از آنکه حاجت‌مند شوید برای گریستن بر امام حسین (ع) نذر کنید
 
شما بیایید برای این چشمانی که گریان است برای این قلبی که در سوز و گداز است - بعضی شاید کمتر گریه کنند ولی از درون برای ابا عبدالله می‌سوزند - و قربان صدقه حضرت اباعبدالله، برای دستان خود که سینه می‌زنند نذر کنیم. برای خودمان قبل از آنکه حاجت ما را به بیمارستان و یا مشکلات دیگر گرفتار شویم نذر کنیم. نذر امام حسین (ع) کنیم الان که سالمی و می‌توانی چرا برای امام حسین نذر نکنیم؟ بیایید تضمینی نذر کنیم این دهه محرم گریه و سینه زنی را نذر امام حسین (ع) کنیم.
 
جوانان با عزاداری امام حسین (ع) زنده می‌شوند
 
اگر حواسمان باشد برای که گریه می‌کنیم، می‌بینید برای دین خود باضامنی معتبر کار می‌کنیم. و این دلیل حمایت علما از گذشته تا به حال است و به همین جهت است رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در برپایی عزاداری امام حسین علیه السلام اصرار دارند چون با این عزاداری جوانان هم زنده می‌شوند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *