تاکید ایران و برزیل بر توسعه همکاری‌های حقوق بشری و قضایی

14:41 - 13 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۷۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیر ستاد حقوق بشر که به منظور انجام یک سفر رسمی در راس هیاتی عازم برزیل شده است، در جلسه‌ای با حضور قائم مقام وزیر، معاونین دوجانبه، بین المللی و سیاسی وزارت امور خارجه این کشور شرکت کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر که به منظور انجام یک سفر رسمی در راس هیاتی عازم برزیل شده است، در جلسه‌ای با حضور قائم مقام وزیر، معاونین دوجانبه، بین المللی و سیاسی وزارت امور خارجه این کشور شرکت کرد.

در این نشست که راه‌های توسعه روابط دو جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، طرفین بر گسترش روابط در حوزه های دوجانبه و بین المللی و همچنین حقوق بشری و قضایی تاکید کردند.  

در همین راستا،  دو طرف ضمن استقبال از شروع گفتگوهای دوجانبه حقوق بشری، تفاهم کردند که دور اول این گفتگوها در نیمه اول سال ۲۰۱۶ در تهران برگزار گردد.

در این گفت‌وگوها، موضوعات مورد علاقه دو کشور و تجربیات نهادهای ذی ربط، بویژه نظام های قضایی، مورد بحث و بررسی و تبادل قرار می گیرد.

لازم به توضیح است که جمهوری اسلامی ایران با بیش از ده کشور گفت‌وگوهای حقوق بشری دارد.

برزیل نیز در اسفندماه گذشته، در گامی مثبت رای خود به قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران در شورای حقوق بشر را از مثبت به ممتنع تغییر داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *