برگزاری نشست پیشگیری از جرائم بیمه‎ای جنوب استان آذربایجان شرقی

22:20 - 13 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۸۷۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست پیشگیری از جرائم بیمه ای جنوب استان آذربایجان شرقی با حضور رؤسای دادگستری، دادستانها، فرماندهان انتظامی و راهور و پزشکی قانونی شهرستان های عجب شیر، بناب، ملکان، هشترود، چاراویماق و لیلان در مراغه برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، نشست پیشگیری از جرائم بیمه ای جنوب استان آذربایجان شرقی با حضور رؤسای دادگستری، دادستانها، فرماندهان انتظامی و راهور و پزشکی قانونی شهرستان های عجب شیر، بناب، ملکان، هشترود، چاراویماق و لیلان در مراغه برگزار شد.
 
خیرالهی رئیس دادگستری مراغه گفت: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پزشکی قانونی و نیز کارشناسان بیمه با بررسی زوایای پرونده های متخلفان حوادث ترافیکی، به صورت ریشه ای و با قاطعیت با این گونه جرائم برخورد می کنند.
 
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این نشست گفت: صیانت از بیت المال وظیفه تمامی دستگاه های مسئول در جامعه بوده و هرگونه کوتاهی در این زمینه موجب ضمان شرعی است.
 
علی دلداری افزود: برخورد قاطع با افراد سودجو و تبهکاری که با صحنه سازی و ایجاد حوادث ساختگی درصدد پرونده سازی و فریب بیمه ای با هدف دریافت مبالغ در قبال دیه هستند، در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.
 
وی ادامه داد: براساس قانون بیمه اجباری با کسانی که با استفاده از صحنه سازی و تصادف های جعلی و ساختگی و وارد آوردن خسارات عمدی درصدد فریب بیمه یا دستگاه قضایی برای دریافت مبالغی از بیت المال باشند، به شدت مورد برخورد قضایی قرار می گیرند.

در این نشست رؤسای دادگستری، دادستانها، فرماندهان انتظامی و راهور شهرستانهای بناب، ملکان، عجبشیر، هشترود و لیلان با بیان نکته نظرات خود به بررسی پرونده های جرایم بیمه ای جنوب استان پرداختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *