اهدای نشان لیاقت به باغ موزه دفاع مقدس

19:30 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۸۵۲
سفیر ایران در مجارستان نشان لیاقت خود را به باغ موزه دفاع مقدس اهدا کرد.
اهدای نشان لیاقت به باغ موزه دفاع مقدسبه گزارش گروه جامعه ،این نشان در ویژه برنامه روز جهانی صلح با عنوان «صلح شرافتمندانه ؛ ثمره مقاومت» توسط محمد رضا مرشد زاده به سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت به نماینگی از ایثارگران ، جانبازان ، خانواده های شهدای انقلاب ، دفاع مقدس و مدافعین حرم اهدا شد.

مراسم روز جهانی صلح و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «صلح شرفتمندانه، ثمره مقاومت» با حضور سفرا، مستشاران و دانشجویان کشورهای خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار جواد خضرایی، مدیر باغ موزه دفاع مقدس در مراسم روز جهانی صلح اظهار داشت: جنگی که بر ما و بر کشورمان تحمیل شد کسب تجاربی را به همراه داشت و ما پذیرفتیم با صلح شرفتمندانه که نتیجه مقاومت مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) بود پیروز میدان هستیم و یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی نماند.

وی افزود: در حالیکه جنگ مظهر بداخلاقی است در دورانی که مشغول دفاع از سرزمینمان بودیم معارفی اخلاقی در رزمندگان بروز یافت؛ از اینرو جنگ را با دفاع مشخص می شناسیم.

سردار خضرایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در باغ موزه دفاع مقدس گفت: در باغ موزه دفاع مقدس بانک اطلاعاتی را به وجود آوردیم که با 16 کارگروه کارکردهای فیزیکی و معنویت دفاع مقدس را بازشناسی کنند. در این بانک که از جامع ترین بانک های کشور است 12 هزار ساعت فیلم، 28 هزار صوت، سه و نیم میلیون برگ سند و بیش از 200 هزار فریم عکس موجود است.
همچنین جامع ترین کتابخانه تخصصی را در این باغ موزه راه اندازی کردیم تا بتوانیم دفاع مقدس را بهتر به مردم و جهانیان معرفی کنیم.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: در همین راستا شورای ایثار و دفاع مقدس شکل گرفت که طی سه سال گذشته برنامه های ترویج ایثار و مقاومت تبیین و برای آن طرح تحقیقاتی تهیه شده است.

وی با اشاره به افتتاح سراسرنمای پانوراما بیان داشت: هفته گذشته سراسر نما  با محوریت شهرخرمشهر افتتاح شد . این مجموعه توانسته است به خوبی  مقطع زمانی دفاع مقدس و صحنه های بی بدیلی از آن دوران را به تصویر کشیده و به نمایش گذارد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *