عطر سیب پدیده فرهنگی پایتخت است

15:32 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۸۴۵
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: عطر سیب سرمایه گذاری مدیریت شهری در راستای حمایت از اقدامات فرهنگی است.
عطر سیب پدیده فرهنگی پایتخت استبه گزارش گروه جامعه ،مجتبی شاکری نمایشگاه عطر سیب را یک پدیده فرهنگی خواند و گفت: این نمایشگاه به نوعی سرمایه گذاری مدیریت شهری، در راستای رسالت حمایت از اقدامات فرهنگی صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای گسترش اقدامات فرهنگی می تواند در راستای مصوبات شورای شهر در سه زمینه فعالیت داشته باشد، افزود: شهرداری براساس اسناد بالا دستی می تواند یا همه کارها را خود به تنهایی انجام دهد یا مشارکت داشته باشد. همچنین می تواند در راستای توسعه فرهنگی در سطح شهر از نهادهای فرهنگی در هر زمینه ای حمایت کند که پشتیبانی از نمایشگاه عطر سیب نیز براساس مصوبات شورا و برای توسعه اقدامات فرهنگی بوده است.
 
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به کمک شهرداری تهران به هیات های مذهبی در آستانه ماه محرم و از طریق نمایشگاه عطر سیب تصریح کرد: آورده هیات های عزاداری از طریق جلب مشارکت مردمی چندین برابر است.
 
شاکری با بیان اینکه انجام اقدامات حمایتی از هیات های مذهبی سبب خواهد شد تا وضعیت فرهنگی شهر بهبود یابد، یادآور شد: البته اگر این حمایت با وسعت و تشویق بیشتر هیات های مذهبی انجام گیرد، بهتر خواهد بود چراکه این حمایت، سرمایه گذاری اندک اما با اثرگذاری زیاد است.
 
وی با بیان اینکه براساس اعلام مسئولان برگزار کننده نمایشگاه عطر سیب میزان بازدید و استفاده هیات ها از این نمایشگاه ده درصد نسبت به سنوات گذشته رشد داشته است، ادامه داد: باید حمایت جدی تری از هیات های مذهبی انجام شود.
 
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای نمایشگاه عطرسیب تنها اعتبار 8 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که این رقم بین هزاران هیات مذهبی تقسیم می شود، خاطر نشان کرد: لازم است از هیات ها حمایت بیشتری شود، هرچند که نباید جلب مشارکت های مردمی کمرنگ شود.
انتهای پیام/  
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *