امر به معروف و نهی از منكر وظیفه همگانی است

22:20 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۸۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‌پور تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منكر را وظیفه همگانی دانسته و گفت: اثرات کار فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که در دل‌ها رسوخ کند.
به گزارش  گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گیلان، همایش روحانیون، ائمه جماعات و رابطین فرهنگی دادگستری‌ها و حوزه های قضایی استان گیلان با حضور احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ابتدای این نشست فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری مظهر لطف و احسان سالار شهیدان را به همه عاشقان و دوستداران اهل بیت تسلیت و تعزیت گفت و افزود: قیام و حرکت امام حسین (ع) هرگز از ذهن بشریت پاک نخواهد شد.
سیاوش پور با بیان جایگاه  شامخ روحانیت این مقام را رفیع و ستودنی دانست.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر ریاست قوه قضاییه در جمع روسای كل دادگستری ها و دادستان‌های عمومی و انقلاب كشور در همایش مشهد مقدس مبنی بر اینكه همیشه باید به یاد مرگ بود افزود: باید بدانیم این دنیا فانی است و همه ما به ابدیت می‌پیوندیم و باید بیشتر مراقب باشیم تا مسیر را گم نكنیم.

سیاوش پور با اشاره بر تكیه داشتن به روحانیت بیان داشت : اگر از این اعتقاد فاصله گرفته شود ، گرفتاری ها شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینكه لحظه به لحظه انسان دچار وسوسه شیطان است ادامه داد: حضور روحانیت در دادگستری‌ها بركتی برای دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
رئیس شورای قضایی استان گیلان در ادامه سعادت یك كشور را در سلامت دستگاه قضایی  آن كشور بیان كرد.

این مقام قضایی تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منكر را وظیفه همگانی دانست و افزود: اثرات  کار فرهنگی باید  به گونه ایی باشد که در دل ها رسوخ کند.

وی با اشاره به این مطلب که  همه ما مسئول شرایط موجود هستیم افزود نباید هیچ کدام به مسائل فرهنگی بی تفاوت باشیم. من به عنوان برادر کوچک و دلسوز انقلاب از شما روحانیت معزز و رابطین فرهنگی دادگستری استان گیلان می‌خواهم که در حفظ شان جامعه ای که امام خمینی (ره) بنا کرده است و رهبری معظم انقلاب سکان هدایت آن را در دست دارد کوشا‌تر باشید.

سیاوش پور همچنین بكارگیری خلاقیت و ابتكارات مناسب فرهنگی توسط روحانیون و مبلغین فرهنگی و دینی را از عوامل اثر گذار در جذب حداكثری مخاطبین مخصوصا در قشر جوان بیان كرد.

وی در ادامه محور موفقیت هر دستگاهی را نظم، سلامت و کار دانست و خواستار نهادینه شدن این فرهنگی این موضوع دردادگستری استان شد و گفت: روحانیون به عنوان الگوهای قابل اعتماد جامعه می‌توانند در گسترش فرهنگ مذکور در دستگاه قضایی استان گیلان موثر باشند.

در ادامه همایش، حجت الاسلام والمسلمین رضازاده معاون فرهنگی رئیس کل داگستری استان گیلان نیز با بیان فضایل و برکات عزاداری برای امام حسین (ع) ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر دانست و ماه محرم را مسیری برای دستیابی به سعادت واقعی بیان کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *