جرایم رایانه‌ای در محاکم گلستان، تخصصی رسیدگی می‌شود

0:00 - 12 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۸۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشمیان گفت: بسیاری از افراد نمی‌دانند برای برخی فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهند، قانونگذار مجازات تعیین کرده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده‌های جرایم رایانه‌ای در حوزه‌های قضایی گرگان و گنبدکاووس به دادگاه‌های تخصصی که قضات آن در این زمینه آموزش دیده اند‍، ارجاع و رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به جدید بودن مقوله فضای مجازی گفت: بسیاری از افراد نمی‌دانند برای برخی فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهند، قانونگذار مجازات تعیین کرده است.

این مقام قضایی ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آشنایی مردم با این مقوله " جرائم اینترنتی و قوانین مربوط به آن " موضوع برنامه سیمای قانون است.

وی گفت: در این برنامه کارشناسان حقوقی علاوه بر تشریح قوانین جرایم رایانه ای، به سوالاتی که مردم در این باره مطرح می‌کنند پاسخ می‌دهند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از افراد اگر بدانند برخی اقداماتی که در فضای مجازی انجام می‌دهند می تواند برای آنها تبعات قانونی داشته باشد، از انجام آن خودداری می‌کنند.

هاشمیان گفت: سیمای قانون برنامه مشترک دادگستری و صدا و سیمای گلستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم،افزایش دانش حقوقی و فرهنگ عمومی مردم  است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *