رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حفظ امنیت و صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی امری ضروری است/دستگاه‌های امنیتی کشور هوشیار باشند

6:01 - 12 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۲۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:فضای مجازی امروز یکی از عرصه‌های بزرگ نفوذ دشمن در کشور است از این رو حفظ امنیت و صیانت از حقوق مردم در این عرصه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی امری واجب است.
حفظ امنیت و صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی امری ضروری است/دستگاه‌های امنیتی کشور هوشیار باشند

محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون اظهارات وزیر سابق اطلاعات مبنی بر اینکه بخشی از اطلاعات و نفوذ دشمن از طریق تخلیه تلفنی صورت می‌گیرد اظهار کرد: از نظر اطلاعاتی بدون شک سازمان‌های امنیتی کشورمان باید موضوعات مختلف را که از لحاظ امنیتی دارای اهمیت بسیاری هستند طبقه‌بندی کنند تا میزان دسترسی به آنها امکانپذیر نباشد.

وی افزود: مسئولینی که در دستگاه‌های اطلاعاتی کشور مشغول به کار هستند بدون شک باید نسبت به نوع برخورد و صیانت از حریم امنیت و اطلاعات کشور توجیح شوند و بدانند که در نوع رفتار و استفاده خود از تجهیزات الکترونیکی و به خصوص فضای مجازی چگونه برخورد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از مسئولین و عامه مردم ما در باب مسائل امنیتی و نحوه استفاده از فضای مجازی اطلاعات لازم را ندارند تاکید کرد: باید بستر و زمینه برای ارائه آموزشهای لازم به مردم و مسئولین در کشور به گونه‌ای فراهم شود تا آنها بتوانند در راستای مقابله با درز اطلاعتشان به خصوص از طریق حریم‌های شخصی از جمله فضای مجازی وارد عمل شود.

رضایی با بیان اینکه کنترل سیستم‌های اطلاعاتی کشورمان باید منابع درز اطلاعاتی را تحت کنترل قرار دهند تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی و امینتی ما باید پیرامون موضوعاتی که امکان جاسوسی در آنها ییشتر است با دقت بالایی صورت گیرد و ضریب امنیتی ما نسبت به این موارد باید با اهمیت بیشتری در دستور کار باشد.

وی در پایان تاکید کرد: فضای مجازی امروز یکی از عرصه‌های بزرگ نفوذ دشمن در کشور است از این رو حفظ امنیت و صیانت از حقوق مردم در این عرصه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی امری واجب است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *