رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ویژه برنامه های ماه محرم از شبکه رادیویی تهران/ "مسابقه 61" و آشنایی با سیره "امام حسین(ع)"

16:00 - 10 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۲۴۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
شبکه رادیویی تهران به مناسبت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است.
به گزارش گروه فرهنگی ، شبكه راديويی تهران هر شب از ساعت 18:30 دقيقه در «مسابقه 61» از علاقمندان به شركت در مسابقه ويژه محرم ثبت نام می كند.

موضوع صبر و شكيبايی، ويژگي‌های اخلاقی، شخصيتی و معرفتی حضرت امام حسين (ع) و يارانشان و آموزه های سياسی و اجتماعی ايشان محور اين بخش است كه در قالب مسابقه اجرا می شود.

علاقمندان می توانند برای شركت در "مسابقه 61" از طريق شماره پيامك 3000094  و شماره تلفن های 22040530 و 22054088 در اين مسابقه شركت كنند. «مسابقه 61» كاری از گروه اخلاق و زندگی شهری شبكه راديويی تهران است كه با بيان سيره و زندگانی حضرت امام حسين (ع) و ياران باوفايشان از ساعت 18:30 تا ساعت 20 روی آنتن راديو تهران می رود.

تهيه كننده اين برنامه ساناز باقری و گوينده آن فاطمه نصرآبادی است.

برنامه «كتاب شب» راديو تهران به مناسبت فرارسيدن ماه محرم روايت «كتاب حماسه حسينی» از شهيد مطهری را با صدای بهروز رضوی روايت مي كند.

مخاطبان با ارسال پيام كوتاه به شماره 3000094 يا با مراجعه به نشانی الكترونيك radiotehran@irib.ir می توانند كتاب ها و رمان‌های مورد علاقه خود را معرفی كنند تا در اين برنامه خوانده و نقد شود.

شبكه راديويی تهران به مناسبت ايام سوگواری شهادت امام حسين (ع) و ياران آن حضرت، گلچينی از نواها و آواهای عاشورايی را هر روز از ويژه برنامه «آوای كاروان» و «نغمه های عاشورايی» پخش می كند.

همزمان با فرا رسيدن ماه محرم و ايام سوگواری شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدا... الحسين(ع) در برنامه «آوای كاروان» هر روز از ساعت 13:40 دقيقه آهنگ ها و مداحی مداحان برتر پخش می شود.

اين برنامه در اين ايام با هدف ترويج فرهنگ عاشورايی و تبيين فلسفه نهضت حسينی (ع) و قيام حضرت سيدالشهدا (ع) روی آنتن راديو تهران خواهد رفت.

مداحی، نوحه خوانی و مرثيه سرايی، گلچينی از آهنگ های ماه محرم با اجرای مداحان برتر بخش هايی از اين ويژه برنامه است.

«نغمه های عاشورايي» از ديگر برنامه های شبكه راديويی تهران است كه هر شب جز جمعه ها از ساعت 23 با پخش مداحی و گفتارهايی از ماه محرم با شما همراه می شود.

اين برنامه با هدف آشنايی با موسيقی بي كلام و فرهنگ بومی هر استان در ماه محرم شنوندگان را همراهی می كند.

همچنين شبكه راديويی تهران با ويژه برنامه "هيئت" از پيرغلامان تهرانی براي اجراي زنده دعوت به عمل می آورد. پيرغلامان با حضور در استوديو شبكه راديويی تهران، هر شب ساعت 21 با مداحی و نوحه سرايی، همراه مخاطبان خواهند بود.

ويژه برنامه «هيئت» كاري از گروه اخلاق و زندگی شهری شبكه راديويی تهران است كه هر شب به تهيه كنندگی ساناز باقری از ساعت 21 تا 22 و 30 دقيقه تقديم مخاطبان می شود.

«شقايق نامه» كاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی راديو تهران، روايتی از شعر و نثر است كه با قلم توانای زنده ياد دكتر سيدحسن حسينی در حوزه ادبيات عاشورايی تهيه شده است.

اين برنامه به تهيه كنندگی معصومه خياطون، گويندگی پريچهر بهروان و تنظيم راديويی داوود جمشيدی ، از 12 تا 22 مهرماه ساعت 8:10 دقيقه پخش می شود.

ويژه برنامه های عبور آه تا شانه های ماه، سوگ سرخ، گفتاورد و... از ديگر برنامه هايی پيش بينی شده در ايام ماه محرم شبكه راديويی راديو تهران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *