"عکس العمل" به سیاست های جمعیتی در شبکه افق می پردازد

10:00 - 10 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۰۵۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مستند "عکس العمل" در مورد سیاست های جمعیتی و دلایل کاهش ازدواج و تمایل به فرزندآوری در میان ایرانیان، شنبه 10 مهرماه از شبکه افق پخش می شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مستند "عکس العمل" درباره بحران جمعیتی و دلایل کاهش ازدواج و تمایل به فرزندآوری در میان ایرانیان، که روز شنبه از شبکه افق پخش می شود.

طی سال های بعد از انقلاب، سیاست های جمعیتی در ایران دستخوش تغییراتی شد، ابتدا ترویج این مسئله که خانواده ها باید فرزندان زیادی داشته باشند مورد توجه قرار گرفت و سپس به فاصله کوتاهی، تبلیغات گسترده ای با شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» نهادینه شد.

با این حال در طول چند ساله اخیر، باز هم سیاست ها تغییر یافته و با تاکید رهبر معظم انقلاب، افزایش جمعیت در دستور کار قرار گرفته هر چند هنوز شاهد تاثیرات شدید شعارهای قبلی هستیم و بسیاری از خانواده ها تمایل ندارند بیش از دو یا حتی یک فرزند داشته باشند البته در این بین افزایش سن ازدواج هم بر مشکلات قبلی افزوده است.

"عکس العمل" با مروری بر این سیاست ها، به اقدامات جدید برای افزایش جمعیت می پردازد که برخی از آن ها تاثیرگذاری لازم را ندارند و از سوی دیگر، طی گفت وگو با مردم، به دلایل کاهش جمعیت اشاره می شود.

محمود عزیزی نویسندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده دارد که می توانید شنبه 10 مهرماه ساعت 22 و تکرار آن را روز بعد ساعت 16:30 از شبکه افق ببینید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *