رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیگیری موضوع واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی

21:13 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۳۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی تحقیق و تفحص از طرح تحول نظام سلامت و همچنین موضوع واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ محمد نعیم امینی فرد در تشریح دستور کار امروز( سه شنبه، 6 مهر) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: بررسی طرح تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع طرح تحول نظام سلامت از جمله مواردی بود که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در این باره نمایندگان نظرات خود را بیان کردند که در نهایت مقرر شد یک شنبه هفته آینده در ارتباط با نظر کمیسیون  رای گیری شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نحوی که اگر نظر کمیسیون اصرار بر تحقق و و تفحص باشد، بعد از اعلام نظر کمیسیون  طبق آیین نامه داخلی مجلس در نشست های بعدی کمیسیون این موضوع مطرح می شود.

امینی فرد موضوع اعتراض پزشکان درمانگر ترک اعتیاد نسبت به واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی را از دیگر موضوعات مطروحه در نشست امروز عنوان کرد و گفت: در این رابطه نشستی را با برخی پزشکان درمانگر اعتیاد و همچنین بسیج جامعه پزشکی داشتیم که هر کدام نظرات خود را در این رابطه ارائه کردند.

وی با بیان اینکه پزشکان درمانگر اعتیاد نسبت به واگذاری نظارت مراکز ترک اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی به صورت جدی اعتراض دارند، یادآور شد: در نشستی که با برخی پزشکان درمانگر اعتیاد داشتیم مطرح کردند که نگرانی جدی از  شناسایی هویت معتادان  دارند.

نماینده مردم ایرانشهر  در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: 7هزار مرکز ترک اعتیاد داریم که در هر مرکز یک تا 3 پزشک مشغول فعالیت هستند یعنی 12 هزار پزشک در سراسر کشور درگیر این موضوع هستند که این تعداد جمعیت قابل توجهی هستند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: پزشکان درمانگر اعتیاد معتقد هستند بسیج جامعه پزشکی که ارگانی نظامی است نباید نظارت این مراکز را بر عهده بگیرد از این رو موضوع نظارت در جلسه امروز کمیسیون بررسی و  در نهایت مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع نسبت به تشکیل جلسه ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنیم و با نظرات کارشناسانه ابهامات موجود را رفع نماییم؛  اینکه برون سپاری نظارت ها تا چه اندازه با وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سازگاری دارد جنبه تردید داشته و نمی توان به طور مسلم بیان کرد که وزارت بهداشت حتما باید نسبت به این کار اقدام کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *