نخستین مرکز تجاری تجهیزات ایمنی و آتش نشانی کشور در تهران راه اندازی شد

16:05 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۹۵۱
اولین مرکز تخصصی عرضه لوازم ایمنی و آتش نشانی پایتخت در آستانه هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی افتتاح شد.
به گزارش گروه جامعه ، سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران طی سخنانی در مراسم بازگشایی این مرکز، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و همچنین هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی گفت: موضوع ایمنی شهری در جامعه مان یک حلقه مفقوده ای بوده است که به موازات توسعه شهری باید این بخش هم توسعه پیدا کند چرا که هم اکنون عقب ماندگی در این بخش کاملا احساس شده و قابل لمس است.

وی علت توسعه نیافتگی بخش ایمنی شهری را عدم فرهنگ سازی اعلام کرد و افزود: برای فرهنگ سازی در مقوله ایمنی، مردم باید برای حفظ جان خود و خانواده شان و همچنین حفظ ایمنی محل کار و زندگی، احساس نیاز کنند که دراین راستا برای رفع این مشکل نیازمند کار فرهنگی و همچنین وسایل و تجهیزات ایمنی است.

شریف زاده راه اندازی این مرکز تخصصی را گام مثبتی در جهت ارتقای ایمنی جامعه دانست و تصریح کرد: تلاش همه دست اندرکاران درایجاد این مرکزتجاری، از سرمایه گذاران و مالکان گرفته تا مسئولین اتحادیه و اتاق اصناف موجب شد که برای عرضه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی، برای اولین باریک بازار متمرکزی برای مردم ایجاد شود منتهی کسبه این بازار باید تلاش کنند با ارائه لوازم استاندارد و ارزان، به نوعی موضوع ایمنی برای مردم، ارزان تمام شود.

مدیر عامل آتش نشانی تهران از همه دست اندرکاران صنعت کشور و بازاریان خواست که با پشتیبانی از تولید کنندگان و صنعت گران داخلی، تجهیزات ایمنی مناسب و استاندارد در داخل کشور تولید شود.

کاظم موذن مدیر عامل مجتمع عرضه لوازم ایمنی و آتش نشانی تهران نیز دراین مراسم اظهار داشت: متمرکز کردن صاحبان مشاغل و شرکت های تخصصی در حوزه ایمنی و آتش نشانی و ایجاد یک مکان آموزشی و فرهنگی مهم ترین هدف راه اندازی این مرکز بوده است.

به گفته وی، این مرکز تجاری در زمینه مشاوره، آموزش و تامین تجهیزات حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست، آتش نشانی، امداد و نجات، مدیریت بحران و همچنین برنامه های فرهنگی در حوزه ایمنی خدمات مناسبی را ارائه خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف کشور هم طی سخنانی در مراسم افتتاح نخستین مرکز تخصصی لوازم ایمنی و آتش نشانی کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: 48 درصد اقتصاد کشور در حوزه خدمات تامین می شود اما این بخش مهم در برنامه های اقتصاد مقاومتی نادیده گرفته شده است.

علی فاضلی افزود: بخش خدمات در اقتصاد کشور مغفول مانده و باید با برنامه ریزی مناسب این بخش را در اقتصاد کشور توسعه داد.

وی خاطرنشان کرد: محور توسعه اقتصاد، توجه جدی به توان و تخصص بومی و داخلی است که دراین راستا فراهم کردن زمینه رشد و توسعه تولیدات ملی منجر به رشد و توسعه همه جانبه و پایدار اقتصاد کشور خواهد شد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *