شرکت ملی هواپیمایی "پاکستان" تعداد پروازها به چین را افزایش داد

9:00 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۹۰۷
شرکت ملی هواپیمایی پاکستان در پی همکاری برای اجرای کریدور مشترک اقتصادی بین پکن و اسلام‌آباد تعداد پروازها به چین را افزایش داد.
شرکت ملی هواپیمایی به گزارش سرویس بین الملل  شرکت ملی هواپیمایی پاکستان در پی همکاری برای اجرای کریدور مشترک اقتصادی بین پکن و اسلام‌آباد تعداد پروازها به چین را افزایش داد.
 
به گزارش دیلی پاکستان، تاکنون هفته‌ای 2 پرواز از اسلام‌آباد به پایتخت چین بود اما از این پس هفته‌ای 6 پرواز برای این مسیر در نظر گرفته شده است.
 
قاسم حیات مسئول پروازهای بین‌المللی پاکستان در این زمینه گفت: افزایش پروازها بین 2 کشور موجب جابه‌جایی آسان بازرگانان و مهندسان خواهد شد که استحکام بیشتر روابط تجاری و بازرگانی را به دنبال دارد.
 
شرکت ملی هواپیمایی پاکستان اعلام کرد برای افزایش پروازها به چین تا چند سال آینده حدود 60 هواپیمای مسافربری پیشرفته خریداری خواهد کرد.
 
این شرکت اعلام کرد تا سال 2017 بیش از 2 هواپیمای ایرباس 330، 2 هواپیمای بوئینگ 777 و 4 هواپیمای ایرباس 320 به ناوگان مسافربری هوایی اضافه خواهد شد که نقش مهمی در افزایش پروازها به چین دارد.
 
روز گذشته یکی از غول‌پیکرترین کشتی‌های باری چین که حامل تجهیزات لازم برای توسعه بندر گوادر است در سواحل این بندر لنگر انداخت
 
درحالیکه چین، شرق آسیا را به عنوان حیاط خلوت خود می داند، بازی متفاوتی را نیز با غرب به آغاز کرده است. پیشنهاد چین برای میانجیگری  و مذاکره با طالبان در افغانستان نشانی از کنارگذاشتن سیاست های بی طرفانه این کشور مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر در دهه های گذشته است.
 
چین دیگر نمی تواند صرفاً تماشاچی بوده و باید نقش برجسته تری را در منطقه ایفا نماید. در این میان حرکت چین به سمت برقراری ثبات در افغانستان می تواند اعمال اهرم فشاری برای پاکستان محسوب شود که دارای ارتباط پیچیده ای با طالبان افغانستان می باشد.
 
بر این اساس برخی تحلیلگران روابط چین با پاکستان را در قالب تسهیل کننده نقش آفرینی چین به عنوان قدرت بزرگ در منطقه و استفاده از پاکستان به عنوان یک کریدور قلمداد می کنند.
 
سرمایه گذاری  42 میلیاردی چین در بندر «گوادر» که در راستای اجرایی شدن این کریدور اقتصادی صورت گرفته باعث تنش بین واشنگتن و اسلام آباد شده چرا که این کریدور چین را  به بازارهای بزرگ اقتصادی در آسیای مرکزی متصل می کند و این چیزی است که سبب قدرت گرفتن چین به عنوان یکی از اقتصاد های برتر آسیا خواهد شد، امری که به مذاق آمریکا خوش نخواهد  آمد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *