نباید در عزاداری محرم بدعت نو گذاشت

14:02 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۴۲۲
نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید در عزاداری محرم بدعت نو گذاشت و از خطوط اصلی نباید عبور کرد.
به گزارش گروه جامعه ،مرتضی طلایی با اشاره به تاریخچه عزاداری در ایام ماه محرم و صفر اظهار کرد: تاریخ نشان می دهد اقداماتی که شیعیان در ایام عزاداری امام حسین (ع) انجام می دهند کاملاً به صورت خودجوش و انگیزشی بوده و از باورهای مردم دوستدار اهل بیت نشات می گرفته است. به همین دلیل هیچ نهادی اعم از دولت و شهرداری نباید در اقداماتی که می تواند توسط خود مردم انجام شود، مداخله کنند وهر گونه اقدام حمایتی از سوی شهرداری و شورای شهر نباید با هدف تولی گری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شیوه و شکل عزاداری در هر دوره باید متناسب با اقتضائات زمان باشد و در عین حال به هیچ عنوان نباید از خطوط اصلی عبور و بدعتی نو گذاشته شود، افزود: به اعتقاد من حال که شهرداری تهران در تلاش است تا از هیئت های عزاداری امام حسین (ع) حمایت کند، می تواند در کنار تمامی اقدامات به موضوع زیرساخت های هیئت های عزداری بپردازد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: مشکل زیباسازی هیات و مساجد و نابسامانی وضعیت داخلی و خارجی این فضاها مشکلی است که می تواند با مشارکت هر چه بیشتر دولت و شهرداری برطرف شود و در کنار تامین مایحتاج اولیه هیئت ها بر افزایش کیفیت برگزاری مراسم عزاداری اثرگذار باشد.

طلایی با بیان اینکه شرایط اقتصادی برخی از هیئت ها به گونه ای نیست که فرصت استفاده از فضایی تمیز و بهداشتی را برای عزاداران حسینی فراهم کند، تصریح کرد: تحت این شرایط، بهتر است در دوره های آینده برگزاری نمایشگاه عطر سیب به تامین زیرساخت های فضای عزاداری توجه و از هرگونه شیوه ثابت و دائمی اجتناب شود.

وی در پایان افزود: با توجه به جو مذهبی حاکم بر جامعه به ویژه در آستانه ایام محرم و صفر اقدام مدیریت شهری در برگزاری نمایشگاه عطر سیب را ارزشمند و قابل تقدیر می دانم و معتقد هستم هرچه این گونه اقدامات تقویت شود و توسعه پیدا کند، مطلوب است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *