امکانات شهرک سینمایی دفاع مقدس قدیمی است

12:22 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۳۳۸
تهیه کننده شور شیرین با اشاره به آشنایی با دیدگاه و تفکر سازندگان فیلم یتیم خانه ایران گفت: این فیلم قطعا پیام فرهنگی برای جامعه دارد و تأثیرات فرهنگی برای مخاطبان به همراه دارد.
به نقل از راه دانا، ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم «شور شیرین» در مورد وضعیت ژانر دفاع مقدس در سینمای کشور، گفت: نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه هر لحظه باید به یاد دلاوری ها و رشادت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن فضای جهان را با جنگ نرم و به تعبیر ارزشمند مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی آلوده کرده است، گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری اهمیت ژانر دفاع مقدس و سینمای مقاومت را شفاف نشان می دهد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» با تأکید بر اینکه  باید از طریق تقویت ژانر دفاع مقدس با نشر فرهنگ دفاع مقدس، روحیه انقلابی قشر جوان را در برابر تهاجمات نرم دشمن در جبهه جنگ نرم بالابرد، گفت: برخورد روشنفکرانه با دفاع مقدس و حمایت های کم نهادهای مرتبط  از دلایل کاهش تعداد تولیدات در سینمای دفاع مقدس است.

نهادهای حمایتی گزینشی عمل می کنند

اصغری با بیان اینکه خیلی از سینماگران ژانر دفاع مقدس این مسیر را رها کرده اند، اضافه کرد: متأسفانه نهادهای حمایت کننده از این ژانر گزینشی عمل می کنند.

مدیران باید در دنیا و آخرت پاسخگوی این ظلم فرهنگی باشند

تهیه کننده «شور شیرین» با بیان این نکته که این سینماگرانِ جسور ژانر دفاع مقدس دغدغه فرهنگی دارند، تصریح کرد: مدیران فرهنگی باید ظلم فرهنگی به این ژانر را در دنیا و آخرت جواب بدهند.

اصغری با بیان اینکه فرماندهان ارشد نهادهای نظامی علاقه زیادی به کمک به ژانر دفاع مقدس دارند، اضافه کرد: متأسفانه بودجه ها و اعتبارات در بحث حمایت از ژانر دفاع مقدس به حداقل رسیده است.

تهیه کننده «شور شیرین» با اشاره به این موضوع که تنها پشتیبان سینماگران ژانر دفاع مقدس در بحث پشتیبانی ادوات و لوکیشن های نظامی شهرک دفاع مقدس است، افزود: امکانات این شهرک نیز قدیمی است و حداقل سرویس ها ارایه می شود.

اصغری با تأکید بر اینکه باید اقدام انقلابی در احیاء ژانر دفاع مقدس انجام شود در مورد جشنواره فیلم مقاومت،  تصربح کرد: جشنواره فیلم مقاومت کسری های موجود در بدنه این ژانر را شفاف نشان می دهد.

وی با تأکید براینکه برگزاری جشنواره فیلم مقاومت باعث می شود تا برخی از مسؤلان به اجبار هم که شده از این ژانر حمایت کنند با بیان این مطلب که جشنواره موتور ژانر دفاع مقدس و مقاومت را موقتی روشن نگه می دارد،  اضافه کرد: جشنواره فیلم مقاومت با محدودیت مواجه است و این محدودیت به محدود بودن تعداد آثار بر می گردد.

«یتیم خانه ایران» حتما پیام فرهنگی به همراه دارد

این تهیه کننده سینما در پایان با اشاره به اکران فیلم «یتیم خانه ایران»، اظهار کرد: من با نوع دیدگاه و تفکر سازندگان این اثر سینمایی کاملا آشنا هستم.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *