شکار جبیر توسط شکارچیان موتور سوار

9:04 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۲۰۸
عاملان شکار یک جبیر در اردکان دستگیر و پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند.
شکار جبیر توسط شکارچیان موتور سواربه گزارش گروه جامعه ،چهارشنبه گذشته به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود چند دستگاه موتورسیکلت پر قدرت به کویر ساغند در حاشیه پناهگاه حیات وحش دره انجیر، نیروهای یگان محیط زیست اردکان با همکاری ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی ساغند وارد منطقه مذکور شدند.
 
ماموران به تعقیب متخلفان پرداخته و هر سه موتورسیکلت را متوقف کردند.از متهمان لاشه یک جبیر یک موتورسیکلت دی تی ۲۰۰ امارتی (غیرمجاز)، یک سوزکی ۲۵۰ و یک هوندا ۱۵۰، دوربین چشمی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
 
متهمان صبح روز پنجشنبه  مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک جبیر را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه کردند.
 
همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال  یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.
 
با توجه به اینکه موتورسیکلت ها مستقیما در شکار غیرمجاز به کار رفته و آلت جرم محسوب می شود، مقام قضایی می تواند با استناد به ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی دستور مصادره موتورسیکلت ها به نفع دولت را صادر کند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *