154 هزار "مهاجر افغانستانی" در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند

5:20 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۱۵۹
سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران گفت: ۱۵۴هزار مهاجر افغانستان در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند که پرونده‌های آنها تحت بررسی قرار دارند و باید با این مهاجران مطابق اصول و قوانین بین‌المللی مهاجرات برخورد شود.
154 هزار به گزارش سرویس بین الملل سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران که در نشست عمومی مجلس سنا صحبت می‌کرد، گفت: در هفته گذشته روزانه 8 هزار مهاجر از پاکستان دوباره از مرز تورخم به افغانستان بازگشتند.
 
بلخی افزود: بالا رفتن تعداد مهاجرینی که به افغانستان بازگشته‌اند در افغانستان از سوی وزارت مهاجران مدیریت شده و تا هنوز این روند در داخل افغانستان با مشکل جدی روبرو نشده است.
 
وی افزود:  تا قبل از عید قربان حدود 2 هفته پیش تعداد مهاجرنی که به افغانستان بازگشتند از پاکستان و ایران به کشور به 5 هزار مهاجر در روز می‌رسید.
 
عالمی بلخی یاد آور شد: سازمان پناهندگی سازمان ملل متحد برای هر مهاجر 380 دلار پول نقد و هزینه حمل و نقل آنها را نیز پرداخت می کند.
 
وزیر مهاجرین افغانستان گفت: اغلب این مهاجران به شکل اجباری اخراج می‌شوند ولی برخورد نادرست و خشن دولت پاکستان با مهاجران، امیدواری مهاجران به توانمندی نیروهای امنیتی افغانستان در دفاع از کشور و طرح‌های اقتصادی دولت افغانستان سبب شده است که برخی مهاجران دوباره به کشور بازگردند.
 
وزیر مهاجران افغانستان بیان کرد: برای مهاجران که در پاکستان سرمابه گذاری دارند و همچنین قالی‌بافان افغانستان در پاکستان فرصت کافی داده می‌شود که سرمایه های‌شان را به داخل  افغانستان انتقال دهند و دولت افغانستان نیز برای آنان برنامه دارد.
 
عالمی بلخی گفت: برخورد دولت پاکستان با مهاجران افغانستان تحت تاثیر روابط سیاسی 2 کشور قرار دارد.
 
جمهور به نقل عالمی بلخی نوشت، حدود 154هزار مهاجر افغانستان در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند که پرونده‌های آنها زیر بررسی قرار دارند و مواضع دولت افغانستان این است که با این مهاجران باید مطابق اصول و قوانین بین المللی مهاجرات برخورد شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *