رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایجاد کوره سنتی سفال و کاشی برای اولین بار در ایلام

5:40 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۰۹۵
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایلام از ایجاد کوره سنتی سفال و کاشی برای اولین بار در استان ایلام خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ،حمید بختیاری معاون صنایع دستی استان ایلام گفت:سفالگری در ایلام از پیشینه بسیار طولانی برخوردار بوده که نمونه های بدست آمده از تپه علی کش دهلران مؤید این موضوع است.
 
وی افزود: زندگی عشیره ای و سنتی مبتنی بر اقتصاد شبانی در ایلام از دیرباز تاکنون باعث رشد و رونق صنایع دستی مرتبط با آن خصوصاً دستبافته های سنتی شده که بنا به جوابگویی به سلایق مختلف آموزش و توسعه سایر صنایع دستی که منسوخ شده یا در حال منسوخ شدن هستند نیز در مورد آموزش و حمایت قرار می گیرند.
 
بختیاری عنوان کرد:  از جمله رشته های آموزشی می توان به "هنر-صنعت" سفال و سرامیک اشاره کرد که در سال 1380 با دایر نمودن واحد آموزشی در مرکز آموزش صنایع دستی ایلام به هنرجویان علاقمند مهارتهای لازم داده شد و در حال حاضر کارگاه نقاشی روی کاشی با اشتغالزایی 5 نفر در شهرک قدس شهر ایلام شروع به فعالیت کرده است.
 
معاون صنایع دستی ادامه داد: از آنجایی که بخش عمده محصولات سفال و سرامیک و از آن جمله نقاشی روی کاشی مرحله تکمیلی است که با ایجاد کوره سنتی و پخت محصولات به سرانجام می رسد برای اولین بار ساخت و بهره برداری از کوره پخت در ایلام آغاز شد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *