رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تسريع در اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری توسط محاكم قضايی و متوليان امر

1:15 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۰۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش پور در نشست شورای برنامه‎ريزی دادگستری استان گیلان اخواستار تسريع در اجرای دستورالعمل ریاست قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها توسط محاكم قضايی و متوليان امر در اين خصوص شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری گیلان، شب گذشته  نشست شوراي برنامه ريزی دادگستری استان به رياست احمد سياوش پور، رئيس كل دادگستري استان گيلان برگزار شد.
 
رئيس كل دادگستری استان در ابتدای اين نشست با تبريك هفته دفاع مقدس ياد و خاطره همه شهدا و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشت و اظهار اميدواري نمود مسئولان با خدمت صادقانه و كار مضاعف در مسير آرمانهای شهدا گام بردارند.
 
وي در ادامه با ابراز نگراني ازحجم تصادفات  و حوادث جاده اي در استان با توجه به فرارسيدن فصل بارندگي خاطر نشان كرد:  متوليان امر بايد مناطق حادثه خيز استان را شناسايي و ايمن سازي نمايند و  تمهيدات پيشگيرانه  را در راستای كاهش تلفات انسانی تبيين کنند.
 
رئيس شوراي  قضايي استان  با بيان اينكه استان گيلان  از مناطق ويژه گردشگري در كشور بوده  و همواره تعداد زيادي از هموطنان در ايام تعطيلات به اين استان سفر مي كنند تصريح كرد:  متاسفانه وضعيت راه ها و جاده هاي استان مطلوب نبوده و  مسئولين بايد در ترميم و ايجاد راه هاي امن  اقدامات عاجلي را انجام دهند و دادستانها نيز لازم است به عنوان مدعي العموم  در اين خصوص بطور ويژه ورود کنند.
 
اين مقام ارشد قضايي در ادامه از معاونت اجتماعي و پيشگيري از جرم  دادگستري استان را مامور نمود  تا جغرافياي  حوادث جاده اي را با كمك نيروي انتظامي ، پزشكي قانوني و ساير دستگاه هاي متولي  در مدت زمان دوهفته استخراج نموده و متناسب با آن اقدامات  لازم را تهيه و تبيين نمايند. وي با اشاره به برخورد قضايي با كليه افراد ، سازمانها و نهادهايي كه  به علت ارائه خدمات  و عملكرد نامناسب در بروز حوادث جاده اي نقش دارند افزود: مسئولان امر تامين امنيت راهها و جاده هاي استان را در راستاي حفظ جان مسافرين و گردشگران را  از وظايف ذاتي خود بدانند.
 
وي در پايان  با اشاره به دستورالعمل اخير رياست محترم قوه قضائيه آيت الله آملي لاريجاني در خصوص كاهش جمعيت كيفري زندانها ، خواستار تسريع در اجراي اين دستورالعمل توسط محاكم قضايي و متوليان امر در اين خصوص شد.
 
در این نشست مجید الهیان ، قائم مقام دادگستری کل استان  گیلان ،اخبار و رویدادهای مهم استان را به سمع حاضرین رسانده و پس از ایشان هر کدام از معاونین گزارشی از حوزه های تحت سرپرستی ارائه نمودند و در خاتمه، پس از طرح مسایل مرتبط با دستگاه قضایی استان، تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *