افتتاح مرکز آموزش كارآموزان قضایی جنوب کشور در شیراز

10:31 - 04 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۷۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
ساختمان مرکز آموزش كارآموزان قضایی جنوب کشور همزمان با هفته دفاع مقدس افتتاح شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ساختمان مرکز آموزش كارآموزان قضایی جنوب کشور با اعتباری نزدیک به 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان در فضایی به مساحت 2200مترمربع با حضور معاونین دادگستری،اعضای شورای قضایی استان و جمعی از كارآموزان قضایی به بهره برداری رسید.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین افتتاح ساختمان مرکز آموزش كارآموزان قضایی جنوب کشور با قدردانی از عنایت و الطاف ریاست قوه قضائیه در تخصیص اعتبار برای ساخت این مرکز آموزشی که از محل اعتبارات خاص قوه قضائیه تأمین شده است گفت: ساختمان مرکز آموزش قضات جنوب کشور با اعتبار 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان در فضایی به مساحت 2200مترمربع در مدت زمان ٢٤ ماه با بهترین کیفیت بسیار ساخته و به بهره برداری رسید.

علی القاصی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره  امام شهدا و شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم تصریح کرد: ایام هفته دفاع مقدس برای همیشه باید زنده نگه داشته شود و بازگو شود چرا که زنده نگه داشتن ارزش های نابی همچون اتحاد، برادری، اعتقاد به خدای متعال، غیرت و ازهمه مهمتر ولایت پذیری و تبعیت و اطاعت صادقانه ازمقام عظمای ولایت و خدمت به مردم  این مرز و بوم بود.

وی با بیان این که همه مردم این کشور اسلامی وامدار و مدیون خون شهدا ، ایثارگری و استقامت آزادگان و حماسه آفرینی رزمندگان هستند خاطرنشان کرد: در کشوری که حکومت قرآن وحکومت دین خدا  درآن ساری و جاری است؛  شهدا و رزمندگان  در جهادی مقدس با سلاح ایمان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این  مملکت اسلامی به دست زورگویان و ستمگران بیفتد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به فرموده امام خمینی (ره)  که فرمودند: «جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد. » گفت: این جنگ و دفاع مقدس تأثیرپذیری و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه را برای ما رقم زد و شهدا و رزمندگان با اطاعت محض از ولی فقیه و با ادای تکلیف، جان خود را تقدیم کردند و این ولایت پذیری  در عرصه های نبرد حق علیه باطل بروز و ظهور پیدا کرد.

القاصی در آیین افتتاح ساختمان مرکزآموزش کارآموزان قضایی جنوب کشور، دفاع مقدس را مهمترین عامل و بهترین زمان برای شناخت عناصر نامحرم از نیروهای پایبند و مخلص به نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: جنگ تحمیلی در حقیقت دانشگاه علوم و فنون نظامی برای دست یافتن به قله های پیشرفت و ارتقاء کشور بود.

وی تصریح کرد: اینکه امروز درعرصه های بین المللی ایران اسلامی در مقابل تمام قدرت های استکباری می ایستد و کشورهای 1+5 را برای توافق با ایران به مذاکره می کشاند نتیجه دست یافتن کشور ما به توان نظامی و محصول 8 سال جنگ تحمیلی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس پیشرفت و دست یافتن به نیازمندی های مجموعه دستگاه قضایی را یکی از سیاست ها و برنامه های در توان مجموعه ی  مدیریت قضایی دانست و گفت: باید تلاش شود در تمام حوزه های قضایی استان فارس علیرغم کمبودها و نارسایی ها یی که در بخش  عمرانی وجود دارد  مشکل فضای فیزیکی مطلوب  رفع و فضایی درخور شأن و منزلت مردم ایجاد شود.

القاصی خاطر نشان کرد: دادگستری کل استان فارس درچندین سال گذشته تا سر حد امکان و وجود اعتبارات استانی، ملی و کشوری به بخش عمرانی ورود کرده است که بعضی از این پروژه ها به بهره برداری رسیده و برخی  دیگر نیز در حال پیگیری و در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: بیشترین توجه و اولویت ما به مناطق محروم معطوف است.

وی از  اهتمام ویژه  معاون منابع انسانی دادگستری استان فارس برای ساماندهی دوره های آموزشی  تقدیر کرد و گفت: در تلاشیم تا در دوره های آموزشی که برای  کارآموزان قضایی درمنطقه جنوب کشور و استان های همجوار استان فارس  برگزار می شود حداکثر جذب  قاضی را در استان فارس داشته باشیم همانطور که در طی 2 سال گذشته تا به امروز در بعضی از شهرستان هایی که با کمبود قاضی مواجه بودیم با تلاش های صورت گرفته تا حدودی این کمبودها از دانش آموختگان همین مرکز تأمین و مرتفع شده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *