ابلاغ دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته ای

13:16 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۴۶۵
باتوجه به ضرورت گسترش علوم بین رشته ای در نظام سلامت، دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته ای با همکاری وزارت بهداشت و وزارت علوم ابلاغ شد.
به گزارش گروه جامعه ،باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن ارسال دستورالعمل تشکیل کمیته علوم بین رشته ای به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، از مسئولین این دانشگاهها و دانشکده ها خواست با درایت و آینده نگری نیازها و ظرفیت ها بومی مناطق تحت مدیریت خود را مدنظر قرار داده و همکاری لازم در زمینه توسعه علوم بین رشته ای را با وزارت بهداشت داشته باشند.

 لاریجانی گفت: شرایط کنونی کشور در زمینه بار بیماریها، تغییرات هرم جمعیتی، مسایل اجتماعی و فرهنگی نیازهای جدیدی را در نظام سلامت ایجاد کرده که باعث می شود رشته مقاطع موجود پاسخگوی این نیازها نباشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت پاسخگویی به نیازهای جامعه را اصل اساسی در برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: با توجه به نیازهای ایجاد شده در جامعه توسعه هدفمند علوم بین رشته ای یکی از محورهای مهم این برنامه ها است.

 لاریجانی اظهار داشت: با توجه به قوانين جاري كشور دانشگاههای وابسته به وزارت علوم به صورت مجزا از دانشگاههاي علوم پزشكي به ارائه خدمات آموزشی می پردازند و ضروری بود تا مكانيسم هاي اجرايي روشني جهت گسترش علوم بين رشته اي با همکاری دو وزارتخانه پيش بيني شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در همین راستا دستورالعمل تشكيل كميته علوم بين رشته اي و تبيين راهکارهاي اجرايي ايجاد برنامه هاي آموزشي بين رشته اي باتوافق وزاتخانه های علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تدوين شد و به امضای وزرای مربوطه رسید.

لاریجانی از ابلاغ این دستورالعمل خبر داد و تاکید کرد: مدیران نظام سلامت باید با درايت و آينده نگري، در توسعه علوم بین رشته ای نیازها و ظرفیت های بومی مناطق کشور را مدنظر قرار داده و در راستای استقلال كشور و تامين نيازهاي حال و آينده نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در این مسیر حرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد این آیین نامه از طریق همكاري بین رشته ای با دانشگاههایعلوم پزشکی کشور و دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اجرا و زمینه های تسهيل ارتباطات بين دانشگاه، صنعت و خدمات را فراهم کند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *