برخی استادان و دانشجویان غنا خواستار پائین کشیدن مجسمه گاندی از محوطه این دانشگاه شدند!

9:13 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۲۶۹
دانشجویان و استادان دانشگاه غنا در اعتراضات گسترده‌ای خواستار پائین کشیدن مجسمه ماهاتما گاندی به دلیل آن‌چه عقاید نژادپرستانه‌ او اعلام کرده‌اند از محوطه این دانشگاه شدند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، آنا به نقل از گاردین نوشت، اخیرا دانشجویان و استادان دانشگاه غنا در اعتراضاتی خواستار پائین کشیده شدن مجسمه ماهاتما گاندی از محوطه این دانشگاه شدند، زیرا معتقدند که گاندی فردی نژاد‌پرست بود و نباید مجسمه فردی که سال‌ها سیاه‌پوستان را تحقیر می‌کرد در دانشگاه باشد.

برخی استادان و دانشجویان غنا خواستار پائین کشیدن مجسمه گاندی از محوطه این دانشگاه شدند!

معترضان به نقل‌قول‌هایی از گاندی ارجاع می‌دهند و می‌گویند گاندی آن فردی نیست که در رسانه‌ها بازنمایی شده است. آن‌ها معتقدند که گاندی نه تنها درباره سیاه‌پوستان آفریقایی سوگیری داشت، بلکه درمورد مردم کشور خودش نیز چنین سوگیری‌هایی داشت و بیشتر عمر خود را به دفاع از سیستم طبقاتی هندی اختصاص داد.
یکی از مواردی که معترضان به آن استناد کردند این بود که زمانی که گاندی می‌خواست مخالفت خود را با انگلیسی اعلام کند گفته بود که انگلیسی‌ها می‌خواهند ما را مانند سیاه‌پوستان به موجوداتی نیمه انسان نیمه‌حیوان تبدیل کنند، یعنی برای اینکه برتری هندی‌ها را نشان دهد از سیاهپوستان جنوب آفریقا صحبت کرد.
بعلاوه معتقدند اگرچه گاندی مخالف خشونت بود، اما از سیستم تعصب‌آمیزی که بر اساس نظام طبقاتی شکل گرفته است دفاع می‌کرد، در نتیجه درست نیست مجسمه کسی که با دیدی تمسخرآمیز درباره مردم جنوب آفریقا صحبت می‌کرد در دانشگاه غنا وجود داشته باشد و به عنوان نماد به دانشجویان شناسانده شود.
البته هندی‌ها در جواب به صحبت‌های نلسون‌ ماندلا استناد می کنند که گفته بود، حرف‌های گاندی در چارچوب زمانی مطرح شد و قابل بخشش است. مخالفان نیز معتقدند که عقاید گاندی آن‌قدر ضد‌سیاهپوست‌ها بود که ماندلا آن را انکار نمی‌کند و صرفا او را می‌بخشد.
استادان دانشگاه غنا معتقدند که قهرمان‌های ملی زیادی در آفریقای جنوبی وجود دارند، در نتیجه چرا باید تنها مجسمه‌‌ از یک شخصیت تاریخی در دانشگاه، مجسمه گاندی باشد، آن‌ها به همراه دانشجویان مخالفت خود را اعلام کردند زیرا معتقدند عده زیادی خبر ندارند که گاندی چه عقایدی داشت.
این معترضان تأکید کردند که می‌خواهند مجسمه گاندی به صورت نمادین به پائین کشیده شود تا همه متوجه شوند که گاندی عقاید نژادپرستانه داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *