رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان کرمان: سرکشی قضات از زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری تاثیرگذار است / ضرورت تاسیس 5 مرکز درمان و بازپروری در استان کرمان

14:23 - 31 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۵۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
سالاری از کاهش 2 درصدی جمعیت کیفری در زندان‌های استان کرمان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سرکشی قضات از زندان‌ها ورسیدگی به مشکلات زندانیان در کاهش جمعیت کیفری تاثیرگذار است.
دادخدا سالاری دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از کاهش 2.5 درصدی جمعیت کیفری در زندان‌ها خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمان 368 مورد بازدید از زندان‌های استان داشته‌اند که این امر در کاهش جمیعت کیفری تاثیرگذار است.

وی  در رابطه با بخشنامه اخیررئیس قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهارکرد: اگر این بخشنامه به طور کامل رعایت شود در کاهش ورودی به زندان‌ها و تسریع در خروج از زندان تاثیرگذار خواهد بود.

سالاری بر ضرورت تاسیس 5 مرکز درمانی و بازپرروی در استان کرمان تاکید کرد و افزود: حداقل ایجاد 5 مرکز درمان و بازپروری دراستان کرمان ضروری است که در حال حاضر به لحاظ امکانات مادی و فعالیت فیزیکی امکان پذیر نبوده است و فقط یک اردوگاه در مرکز این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی استان کرمان از یکسو و از سوی دیگر معبر ترانزیت مواد مخدر بودن این استان از سوی مرزهای شرقی بخشی از مواد مخدر دراین استان رسوب دارد که به تبع در افزایش اعتیاد موثر است که می طلبد اردوگاه نگهداری معتادان در سطح استان کرمان افزایش یابد.

سالاری همچنین گفت: اگر اردوگاه‌های بازپروری در 5 نقطه استان کرمان فعال شود درکاهش ورودی به زندان موثر خواهد بود.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *