تشدید تنش‌های مرزی بین "هند و پاکستان" و آماده باش ارتش هند و پاکستان

18:05 - 31 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۳۶۳
بعد از حمله افراد مسلح به مقر ارتش هند در کشمیر، دهلی‌نو در این زمینه پاکستان را مقصر می‌داند و خود را برای حمله به نقاط مرزی به ویژه در ایالت سند و پنجاب آماده کرده است.
تشدید تنش‌های مرزی بین به گزارش سرویس بین الملل بعد از حمله افراد مسلح به مقر ارتش هند در کشمیر این کشور پاکستان را در این زمینه مقصر می‌داند و خود را برای حمله به نقاط مرزی به ویژه در ایالت سند و پنجاب آماده کرده است.
 
جنگنده‌های ارتش هند با مستقر شدن در مرز آماده بمباران نقاط مخصوصی در مرز پاکستان به ویژه در خط کنترل کشمیر و لاهور هستند.
 
پاکستان با اعلام وضعیت فوق العاده خود را برای دفاع در برابر هند آماده کرده و تمام پروازهای مسافربری به نقاط مرزی به ویژه منطقه گیلگت و بلتستان همچنین مناطق قبایلی به حالت تعلیق درآمده است.
 
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد این کشور آغاز کننده جنگ نخواهد بود اما در صورت تجاوز هند از تمام امکانات خود برای دفاع از نقاط مرزی استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش دیلی پاکستان، راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان با شرکت در اجلاس ویژه فرماندهان نظامی اعلام کرد: برای مواجه شدن با هر نوع خطری آمادگی کامل داریم.
 
وی افزود: اگر هند حماقت کرده به پاکستان حمله کند متحمل خسازت زیادی خواهد شد.
 
بر اثر حمله افراد مسلح به مقر ارتش هند در منطقه باره مولا نزدیک سرینگر مرکز کشمیر 18 سرباز هندی کشته و 20 نفر زخمی شدند.

ژنرال رنبیر سینگ فرمانده نیروهای عملیاتی ارتش هند اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد مهاجمان از اعضای جیش محمد بودند که از جانب پاکستان پشتیبانی می‌شود.

ژنرال جسوال از فرماندهان سابق هند اعلام کرد تنها راه‌حل مسئله کشمیر جنگ با پاکستان است و این گزینه باید همیشه روی میز باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *