اسلام سعودی‌ها، اسلام انحرافی است

23:35 - 30 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۲۹۶
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در قرآن حدید نماد قدرت نظامی است، نظام اسلامی بدون اقتدار نظامی نمی‌شود، کسانی که می‌خواهند اقتدار نظامی را از نظام جمهوری اسلامی جدا کنند نظام نبوی و نظام علوی را زیر سؤال می‌برند.
به گزارش گروه فضای به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر امروز در حاشیه حضور در مسجد جامع خرمشهر و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اظهارنظر مقام سعودی مبنی بر سیاسی کردن حج توسط ایران حرف نادرست و برخلاف قرآن است، در قرآن سخن از برائت مربوط به یوم الحج اکبر است، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مسائل خود را در منا مطرح می‌کردند.

ومجازی ی افزود: بنابراین حج ابراهیمی حجی است که سیاست صحیح در کنار آن است، تحریف دیگری که این نااهل‌ها با اسم اسلام مطرح کردند است، اسلامی که سعودی‌ها از آن دم می‌زنند اسلام تحریفی است، آنچه امروز ایران اسلامی در حج دنبال می‌کند آن اسلام ابراهیمی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اظهارنظر برخی مسئولان در خصوص اقتدار نظامی، عنوان کرد: بی اقتدار نظام شکل نمی‌گیرد، یعنی عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی لازم است در کنار افزایش توان نظامی هم لازم است، این ادعا که بدون توان نظامی می‌توان یک اقتدار داشت ادعای خلاف قرآن است.

وی گفت: در قرآن حدید نماد قدرت است، حتی حکومت انبیاء نیاز به حدید دارد یعنی همان اقتدار نظامی، نظام اسلامی بدون اقتدار نظامی نمی‌شود، کسانی که می‌خواهند اقتدار نظامی را از نظام جمهوری اسلامی جدا کنند نظام نبوی و نظام علوی را زیر سؤال می‌برند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: برخی گفتند جای بحث درباره قرارداد "FATF" در خطبه‌های نماز جمعه نیست، ما هم در نماز جمعه اخیر گفتیم که شورای عالی امنیت ملی جای تصمیم‌گیری است اما تحلیل و بررسی عالمانه و نقد منصفانه در نماز جمعه صحیح است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *