مجموعه آموزشی حقیقت مظلوم منتشر شد

10:25 - 29 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۷۲۴
همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم، مجموعه آموزشی حقیقت مظلوم توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با هدف آشنایی با شخصیت و سیره امام علی(ع) منتشر شد.
به گزارش گروه جامعه ،مرتضی فاضلی، مدیر آموزشهای فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: مجموعه آموزشی «حقیقت مظلوم» توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان منتشر شد.
 
وی گفت: واقعه غدیر خم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و در ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلالو خاصی در تاریخ اسلام است. تا آنجا که کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح مباحث مرتبط با ولایت یکی از بایسته‌های اصلی و مهم جامعه دینی و انقلابی ماست از این رو مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان کوشیده است با طرح مباحث مرتبط با شخصیت امام علی(علیه السلام) در این درس به ارتقای سطح دانش، بینش و معرفت دینی نسبت به شخصیت و سیره عملی امیرالمومنین علی (علیه السلام) و شناخت هرچه بیشتر دانشجویان، استادان و آحاد مردم نسبت به این امام همام کمک کند.   
 
فاضلی به عناوین و سرفصلهای درس «حقیقت مظلوم » اشاره کرد و گفت: این درس در ۱۰ جلسه آموزشی تدوین شده که آشنایی با شخصیت و فضائل امیرالمومنین علی(ع)، آشنایی با حیات سیاسی حضرت علی (ع) در ۳ دوره زمانی(بررسی دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا پایان خلافت خلیفه سوم، رویدادهای مربوط به بیعت مردم با حضرت، آشنایی با اقدامات حضرت علی (ع) پس از بیعت مردم  و آغاز حکومت ایشان)، آشنایی با تحلیل و تبیین ریشه ها و عوامل ایجاد جنگ‌های بزرگ مسلمانان (جمل، صفین و نهروان) در عصر حکومت علوی، واکاوی ابعاد جریان فتنه و رویکرد امیرالمومنین(ع) نسبت به آن به ترتیب عناوین جلسات یکم تا دهم این درسنامه را شامل می‌شود.
 
مدیر آموزشهای فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: این درس بر اساس مباحث علمی و کارشناسی دکتر حشمت الله قنبری تولید و تدوین شده است.
 
وی اظهار داشت: شرکت کنندگانی که این درس را با موفقیت به اتمام برسانند گواهی آموزشی از سوی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به آن‌ها اعطا خواهد شد.
 
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یک وبسایت آموزش مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند. کاربران با مراجعه به Ec.nahad.ir می‎توانند دروس مهارتی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را بگذرانند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *