رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ششمین زنگ دانش آموز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

16:10 - 28 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۵۳۷
زنگ دانش آموز شهید برای ششمین سال متوالی با هدف گرامی داشت یاد و نام شهدای دانش آموز کشور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نواخته می شود.

به گزارش گروه جامعه ، با توجه به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در روز شنبه سوم مهرماه و لزوم الگوبرداری دانش آموزان امروز از دانش آموزان شهید دیروز، این مراسم با شکوه با هدف پاسداشت یاد و خاطره جانفشانی‌های 36 هزار دانش‌آموز شهید کشور و 650 دانش آموز شهید آرمیده در بهشت زهرا انجام می شود و امسال این مراسم برای ششمین سال به صورت ملی و همزمان در سراسر کشور انجام می شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ابتدای آغاز دوران تحصیل و در مقاطع مختلف و ادامه راه شهدا از دیگر اهداف این مراسم ملی است.

ششمین زنگ دانش آموز شهید در روز شنبه سوم مهرماه ساعت 10 صبح در محل سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور دانش آموزان مدرسه شاهد و ایثارگر و برپایی مدرسه عشق و با حضور خانواده های معظم شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

پرواز کبوترها، اجرای سرود دانش آموزی، برگزاری نمایش های دفاع مقدس توسط دانش آموزان و تجلیل از خانواده های شهدای دانش آموز برخی از برنامه های این روز است.

لازم به توضیح است، مراسم ملی نواختن زنگ دانش‌آموز شهید برای اولین بار در کشور از مهر سال 1390 با هدف پاسداشت یاد و خاطره جانفشانی های 36 هزار دانش آموز شهید سراسر کشور با شعار" دانش‌آموزان دیروز، آموزگاران امروز "در گلزار شهدای بهشت زهرا نواخته شد.

در سال های اخیر سازمان بهشت زهرا به عنوان قطب فرهنگی تهران اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران به صورت طیفی با هدف گرامی داشت مقام شامخ شهدای گرانقدر به عنوان الگوهای اصلی جامعه کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *